וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר גיאוקרטוגרפיה: שרון - 49, ברק - 32

3.3.2001 / 18:53

יציבות לברק, ירידה לשרון, אבל הפער עדיין עצום; אם ברק יפסיד, 22 אחוז ממחנה השמאל רוצים את פרס כמנהיג, 21 אחוז את בורג; רק 12 אחוז רוצים שברק ימשיך

שישה ימים לבחירות - הפער בין שרון לברק נראה בלתי אפשרי לסגירה. סקר גיאוקרטוגרפיה קובע שאם היו נערכות בחירות היום, היה זוכה שרון ל-49 אחוזים מהקלות וברק ל-32. הפער, 17 אחוז, קטן יותר מזה שבסקר הקודם, אז עמד על 21 אחוזים, אך עדיין גדול מאוד.

ברק זוכה לאותו שיעור תמיכה כמו לפני "הצהרת טאבה". בערב ההצהרה, מייד לאחריה, ירד ברק ל-27 אחוזי תמיכה, ועתה חזר ל-32. שרון, לעומת זאת, מידרדר מ-53 אחוז ל-49. נראה כי הקמפיין הנגטיבי של מטה ברק נגד שרון, נושא פירות. מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, פרופ' אבי דגני, מציין עוד כי בקרב בוחרי שרון ניכרת אי יציבות, וחלקם עברו מתשובה של "בטוח אצביע עבורו" ל"כנראה אצביע עבורו". שיעור המתלבטים עדיין גבה - 16 אחוז, ושלושה אחוז הודיעו שלא יצביעו או ישלשלו פתק לבן.

פרס גם מפסיד

מועמדותו של פרס, שתרד סופית מהפרק בעוד יומיים, המועד האחרון להחלפת מועמד, נבדקה גם היא. הוא זוכה ל-41 אחוזים, ומפסיד לשרון הזוכה ל-46 אחוז.

המשיבים נשאלו גם את מי היו רוצים לראות בראשות מפלגת העבודה, במקרה שברק יפסיד. פרס זכה במקום הראשון, עם 22 אחוז ממצביעי השמאל ו-19 אחוז מכלל הציבור, ומייד אחריו אברהם בורג - 21 אחוז בשמאל ו-19 בכלל הציבור. ברק במקום השלישי, אך בו תומכים 12 אחוז בלבד ממצביעי השמאל ו-7 מהציבור, ואחריו שלמה בן עמי עם 10 אחוזים ממצביעי השמאל וחמישה מכלל הציבור. שאר השמות זוכים לאחוזים בודדים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully