וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הודו: מומחים מזהירים מפני התפרצות מחלות זיהומיות

3.3.2001 / 18:53

אספקת המים נותקה, והקור העז חושף את התושבים למחלות ריאות קשות; האיום למחלות ומגיפות יימשך במהלך השבועיים הקרובים; החשש הגדול הוא מפני התפרצות דיזנטריה, כולרה וטיפוס בטן

מאת מוטי גל

על אף הסיוע הרפואי אשר ממשיך להגיע מכל רחבי העולם, ניצולי רעידת האדמה בגויאראט שבמערב הודו מצויים בסכנת התפרצות של מגיפות זיהומיות, כך הזהירו אמש מומחים לנושא. שר הבריאות ההודי, ד"ר סי.פי. טאקור, סיפר כי קרוב ל-20 אלף תושבים כבר קיבלו טיפול.

בלא מים, חשמל או מזון, נאלצים התושבים לבלות את הלילות הקרים בשטחים הפתוחים. "השלב החריף שלאחר רעידת האדמה במהלכו נפצעים התושבים עדיין נמשך", כך מסר היום ראש המחלקה למחלות מידבקות בארגון הבריאות העולמי, ויג'אי קומאר: "האיום למחלות ומגיפות יימשך במהלך השבועיים הקרובים. אנשים נחשפים לקור, דלקות ריאות ומחלות זיהומיות נוספות. אספקת המים התמוטטה כמעט כליל, ומחלות מדבקות כתוצאה מזיהום מקורות המים עומדת להחמיר", אמר קומאר.

החשש הגדול ביותר של מומחי הבריאות הוא מפני התפרצות דיזנטריה, כולרה וטיפוס הבטן. לדברי קומאר בעיות תזונה ישפיעו אף הם על היכולת החיסונית של התושבים, וקיים חשש אף מהתפרצות מחלת החצבת.

עם זאת צוותי רפואה מישראל ומדינות אחרות עושים ימים כלילות במטרה למגר את המגיפות האפשריות. טבליות כלור לטיהור המים חולקו לתושבים, יחד עם אבקות הלבנה לחיטוי. גורמים בארגון הבריאות העולמי מסרו עוד כי שריפתן של גוויות אדם ובעלי חיים לאוויר, הנהוגה בקרב בני דת ההינדו, אינה מהווה סכנה בריאותית בשלב זה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully