וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קולומביה: חטף מטוס נוסעים ונכנע לטייס

3.3.2001 / 18:53

החוטף השתלט על המטוס בזמן שהיה על הקרקע; בני משפחות הנוסעים שצפו במתרחש החלו לרוץ למסלול כדי לעצור את המטוס; עדיין לא ברור מה היו מניעיו של החוטף ולאיזה ארגון השתייך


חטיפת מטוס נוסעים בבוגוטה, בירת קולומביה, הסתיימה ללא נפגעים לאחר שהחוטף נכנע לקברניט המטוס. החוטף נעצר והמשטרה אישרה כי כל 30 הנוסעים ואנשי הצוות יצאו מהתקרית בריאים ושלמים.

החוטף השתלט על מטוס של חברת התעופה סנטה. המטוס עדיין היה על הקרקע בנמל התעופה באחת הערים הדרומיות, באזור בו יושבים המורדים. יש גורמים שמעריכים כי החטיפה באזור זה אינה צירוף מקרים, וכי המורדים הם שאחראים לה. לטענתם, הם ניצלו את העובדה שתהליך השלום שברירי מאוד. אחרים אומרים כי החוטף הוא עריק של צבא המורדים. סיבות החטיפה עדיין לא ידועות.

בני משפחה שהגיעו לשדה התעופה כדי להיפרד מבני משפחותיהם צפו בחרדה במטוס, כששמעו שהוא נחטף וראו אותו ממריא. חלק מבני המשפחה ניסו לרוץ לעבר המסלול בניסיון לעצור את המטוס. "ניסיתי למנוע מהמטוס להמריא, אבל הטייס סימן לי שלא כדאי שאעשה את זה", אמר אב שבתו היתה על המטוס.

המטוס נחת באזור צבאי בבוגוטה, ואז החל משא ומתן עם החוטף. מפקד חיל האוויר של קולומביה סיפר שהחוטף נראה כמו לוחם של חוליות הגרילה מן השמאל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully