וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל: המשקיעים הזרים לא התרגשו מהאירועים הבטחוניים

3.3.2001 / 18:53

ממחלקת הפיקוח על מטבע חוץ נמסר כי באוקטובר אכן היתה נטיה של המשקיעים הזרים לממש השקעותיהם, אולם בהמשך הרבעון השפעת האירועים הלכה והתפוגגה

סך ההשקעות הזרות בישראל הסתכם בשנת 2000 ב-11.4 מיליארד דולר - עליה של 2.4 מיליארד דולר לעומת השנה הקודמת. כך נמסר ממחלקת הפיקוח על מטבע חוץ בבנק ישראל.

הגידול בהשקעות איפיין הן את ההשקעות הישירות שעלו מ-2.9 מיליארד דולר ב-1999 לכ-5 מיליארד בשנת 2000, והן את ההשקעות בתיק למסחר - השקעות בניירות ערך שלא למטרת שליטה - שעלו מ-2.7 מיליארד דולר ב-1999 לכ-4 מיליארד ב-2000.

ממחלקת הפיקוח על מטבע חוץ נמסר, שמניתוח הנתונים עולה, כי ההשפעה הכוללת של האירועים הבטחוניים האחרונים על תושבי חוץ היתה מועטה ובאה לידי ביטוי בעיקר בחודש אוקטובר, בו נרשמה עליה בנפח פעילותם של המשקיעים הזרים בבורסה בתל אביב, תוך נטייה מסוימת למימוש השקעותיהם, במשיכת פיקדונות של תושבי חוץ בהיקפים שוליים ועליה מתונה בפרמיית הסיכון של מדינת ישראל. בהמשך הרבעון, השפעת האירועים הלכה והתפוגגה.

סך השקעות תושבי חוץ בישראל ברבעון האחרון של השנה הסתכם ב-1.6 מיליארד דולר, מהן השקעות ישירות כ-920 מיליון דולר. עם זאת, בתיק נירות ערך למסחר בארץ ובחו"ל נרשמו ברבעון זה מימושים בסך של כ-190 מיליון דולר.

מהנתונים עולה עוד, כי המימושים של תושבי חוץ בחודשים האחרונים חורגים אך במעט ממגמת המימושים שהסתמנה כבר החל מחודש יולי 1998, שאופיינה על ידי הסטת השקעות ממניות ישראליות הנסחרות בתל אביב, המייצגות בעיקר את הכלכלה המסורתית, למניות ישראליות הנסחרות בחו"ל, המייצגות את מגזר הטכנולוגיה העילית.

בפיקוח על מטבע חוץ מציינים, כי גם בחודש אוקטובר, בו היקף המימושים היה הגדול ביותר, נרשמו השקעות ברוטו של תושבי חוץ בתיק נירות ערך למסחר בבורסה בתל אביב, בהיקף העולה אף על היקפן הממוצע בשלושת החודשים הקודמים; עובדה המעידה על כך שתגובת המשקיעים הזרים לאירועים לא הייתה אחידה בכיוון של משיכת השקעות מישראל.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully