וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: פגז מרגמה נורה על יישוב יהודי בשטחים

3.3.2001 / 18:53

בצה"ל צופים הסלמה בשטחים בתקופה הקרובה; הפגז פגע באחד הבתים בנצרים, אך איש לא נפגע; בני המשפחה: "ניצלנו בנס"; בכיר בתנזים: ההסלמה נועדה לאותת לשרון שאיננו חוששים ממנו


בצה"ל מודאגים מעליית המדרגה בלחימה הפלסטינית. אמש נורה לראשונה פגז מרגמה מעזה לעבר יישוב יהודי. הפגז פגע בגג של אחד הבתים בנצרים ונגרם לו נזק. באורח נס אף לא נפגע אף אחד מבני המשפחה שהיתה באותה עת בבית.

איציק ואלונה נחום ושני בניהם שהו בשעת נפילת הפגז בבית כשלפתע נשמע פיצוץ עז. כשראו כי אף אחד לא נפגע מיהרו להימלט מהבית. בעקבות הפיצוץ נכנסו תושבי נצרים למקלטים ובצה"ל הוכרזה כוננות. לאחר שיצאו מהבית הודו בני משפחת נחום: "ניצלנו בנס".

ההחלטה הפלסטינית להסלים את הלחימה הראתה את אותותיה בירי הפגז ובניסיון לפוצץ מטען חבלה באמצעות עגלה רתומה לחמור. הפלסטינים הגדירו את ההסלמה "הערכותינו לאפשרות שאריאל שרון ייבחר לראשות הממשלה".

"ידיעות אחרונות" מדווח כי ההחלטה התקבלה אתמול בקרב ראשי הפת"ח בגדה והוועדה הלאומית האילסלמית, שמנהיגה את אינתיפאדת אל אקצה. בכיר בתנזים אמר כי "אנחנו מעריכים ששרון ינצח, וההסלמה נועדה לאותת לו שאיננו חוששים מהאפשרות שיקשיח את התגובה נגד באינתיפאדה".

במערכת הביטחון מערכים כי הסלמה נוספת צפויה ביום הבחירות עצמו. הרמטכ"ל, רב אלוף שאול מופז, אמר אתמול כי הוא "צופה הסלמה בתקופה הקרובה. אין כעת מו"מ מדיני, אין תמריץ לפלסטינים לסיכול פיגועים. זה מתכון לכך שתהיה הסלמה, אם כי זה יכול לקחת שבועיים שלושה".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully