וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השביתה תסתיים הבוקר - מלבד ברשויות המקומיות

3.3.2001 / 18:53

מנהל השלטון המקומי לא מוכן לממן את תוספת השכר לעובדי הרשויות, והאשפה תמשיך להציף את הרחובות; ההסכם בין ההסתדרות לאוצר ייחתם הבוקר - עד אז משרדי הממשלה ובזק ממשיכים לשבות

משרד האוצר ההסתדרות צפויים לחתום בשעות הבוקר על הסכם תוספת השכר ביניהם, אולם ערמות האשפה ימשיכו להציף את רחובות הערים, לאחר שהסתדרות הפקידים החליטה כי עובדי הרשויות המקומיות ימשיכו לשבות גם היום. זאת בשל המחלוקת בין האוצר לראשי מנהל השלטון המקומי לגבי מימון תוספת השכר לעובדי הרשויות. הרשויות טוענות כי לא יוכלו לממן את התוספת לעובדיהן, שעומדת על כחצי מיליארד שקל.

במקביל, הודיעה ההסתדרות כי עד שלא ייחתם הסכם עם האוצר, לא תסתיים השביתה במשק. לפיכך, משרדי הממשלה יישארו סגורים בשעות הבוקר, עובדי חברת בזק לא יבצעו תיקונים במשרדי הממשלה ושירות המודיעין 144 לא יפעל.

בשל השביתה בשלטון המקומי לא ירשמו היום דו"חות חנייה, ולא ייפעלו הסייעות העירוניות, המועצות הדתיות ושירותי הרווחה. שר האוצר אברהם בייגה שוחט הודיע לרשויות כי מימון תוספת השכר לעובדיהן, צריך להתבצע באמצעות התייעלות, פיטורי עובדים והעלאת הארנונה. יו"ר מנהל השלטון המקומי, עדי אלדר, אמר לגלי צה"ל כי "החלטנו לנתק מגע עם האוצר, ההצעות שהציע לנו השר שוחט רחוקות מאד מיישום".

ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, אמר אתמול כי המצב בו נמצאות הרשויות הוא מצב פרדוקסלי, כאשר השיטה דופקת את אזרחיה: "לא יתכן שיחתמו על הסכם שאין לו מימון, ולא ישאירו לרשויות ברירה אלא לעלות את הארנונה, דבר שאנחנו נמנעים מלעשות. הגיע הזמן שהאוצר ייקח חלק במימון ההוצאות שיגרמו מהחתימה על ההסכם".

על פי ההסכם בין העובדים לאוצר, יקבלו עובדי המגזר הציבורי תוספת שכר של שלושה אחוזים ושש עשיריות, וכן מענק חד פעמי של 1,250 שקלים בגין השנים 99' ו-2000 בהן לא התבצע עידכון בשכרם. כמו כן סוכם על שינוי שיטת החישוב של הפנסיה. המו"מ על הסכם הקבע יימשך בחצי השנה הקרובה. עלות תוספת השכר לקופת המדינה צפויה לעמוד על כשלושה מיליארד שקל. לאחר שייחתם ההסכם עם ההסתדרות ימשיכו במשרד האוצר במאמצים לפתור את המשבר עם השלטון המקומי.

לשכות משרד הרישוי ואגפי משרד התחבורה ברחבי הארץ יישארו סגורים לקהל גם לאחר סיום השביתה במשק. עובדי המשרד פתחו בעיצומים לפני השביתה ובכוונתם להמשיכם, עד שייענו תביעותיהם לשיפור תנאי עבודתם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully