וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל תחל בפינוי המאחזים בתוך יומיים-שלושה"

6.6.2003 / 15:40

כך אמר שגריר ישראל בארה"ב; שר החוץ הפלסטיני: צוות הפיקוח האמריקאי יבוא לאזור בתוך יומיים; ראש ממשלת לבנון: מפת הדרכים תיכשל ללא סוריה ולבנון. אנחנו נכונים לפתוח במו"מ

"ישראל תחל בפינוי המאחזים הלא חוקיים בתוך יומיים-שלושה", אמר שגריר ישראל הארה"ב, דני איילון. כך דווח בגלי צה"ל. במערכת הביטחון חוששים כי פינוי המאחזים בשטחים ייתקל בהתנגדות ואף בהתנגדות חמושה. גורמים בימין מעריכים כי פינוי נרחב של מאחזים יהיה "הקו האדום" של מפלגות הימין, ויביא לפרישתן מהממשלה. יחד עם זאת, דווח כי בימים האחרונים מתנהל משא ומתן בין נציגי המתנחלים לבין אנשי לשכת ראש הממשלה בדבר פינוי מוסכם של מאחזים.

שר החוץ הפלסטיני, נביל שעת, אמר כי צוות הפיקוח האמריקאי, בראשות איש משרד החוץ ג'ון וולף, יבוא בתוך יומיים לאזור. במשלחת 13 פקחים והיא תמוקם בירושלים.

חבר הקבינט הפלסטיני, יאסר עבד רבו, אמר כי טרם נקבע לוח זמנים לפגישות בין בכירים פלסטינים לישראלים. בראיון לעיתון הרשות "אל-איאם" אמר כי בפגישות יצטרכו להשתתף גם נציגים אמריקאים.

בקרוב פגישות שרון-אבו מאזן ומופז-דחלאן

כתבי "הארץ", אלוף בן וארנון רגולר, מוסיפים:

ראש ממשלת לבנון, רפיק חרירי, אמר אתמול כי מתווה מפת הדרכים לא יצלח אם לא יכלול בתוכו גם את לבנון ואת סוריה. בראיון לרשת הטלוויזיה "אל ערבייה" אמר חרירי, כי לבנון וסוריה מוכנות להיכנס למשא ומתן על שלום עם ישראל, אך יש גבולות לוויתורים שיוכלו להציע. חרירי ביקש להשיב לישראל את 390 אלף הפליטים הפלסטינים המתגוררים בלבנון. כמו כן עסק ראש הממשלה ב"אדמות הערביות הכבושות", בהתייחסו לחוות שבעה ולרמת הגולן.

בעקבות פסגת עקבה, שוקל הממשל האמריקאי להקל בהגבלות על סיוע כספי לרשות הפלסטינית - כך אמר היום מקור בפמליית נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש. כיום ארה"ב אינה מעבירה כסף ישירות לרשות הפללסטינית, אלא לארגונים לא ממשלתיים, בשל חשד לשחיתות בטיפול בכספים. המקור אמר שכעת עשוי הממשל לסייע ישירות לממשלה החדשה, אם תקפיד על שקיפות. בנוסף, בקרוב אמורה הרשות לקבל ציוד משטרה מארה"ב ומאירופה, שיכלול בין השאר ג'יפים וכלי רכב ממוגנים לפיזור הפגנות.

ראש הממשלה, אריאל שרון, ייפגש בקרוב שוב עם ראש הממשלה הפלסטיני, אבו מאזן, ויקבל ממנו פרטים על תכניתו של מוחמד דחלאן למלחמה בטרור ולהתארגנות בשטח. אתמול בבוקר אמר קצין בכיר בצה"ל ל"קול ישראל" כי יש "ניצנים ראשונים" לפעולות סיכול של הרשות הפלסטינית. בשבוע הבא צפויה פגישה גם בין קצינים בכירים של צה"ל ושל הפלסטינים, ובקרוב ייפגשו שר הביטחון, שאול מופז, ומוחמד דחלאן.

מופז כינס אתמול דיון עם ראשי מערכת הביטחון על יישום ההסכמות הביטחוניות ממפת הדרכים. בדיון הוחלט כי לפי שעה לא ינתנו הקלות כלשהן לפלסטינים. זאת, למרות ההצהרות אתמול בפסגת עקבה. ממערכת הביטחון נמסר כי הקלות ינתנו לכשיחלו הפלסטינים לפעול לסיכול פיגועים. בדיון שנערך בלשכת השר לא עלה נושא פינוי מאחזים בלתי חוקיים. בתום פסגת עקבה, התחייב שרון לפינוי מיידי של מאחזים "לא מאושרים" בגדה המערבית, ואמר כי ישראל מבינה את החשיבות בצורך הפלסטיני לרצף טריטוריאלי בגדה.

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, אמר אתמול כי ראש הממשלה שרון לא הציע דבר "ממשי" לפלסטינים בפסגה בירדן. ערפאת אמר שהסכמתו של שרון לפנות מאחזים לא חוקיים בגדה, במסגרת תוכנית "מפת הדרכים", אינה מייצגת ויתור משמעותי מצדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully