וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדענים סבורים שהמין האנושי נוצר בחלל

3.3.2001 / 18:53

המדענים יצרו תאים פרימיטיביים בתנאי מעבדה קשים המדמים את התנאים שבחלל; מן הניסוי עולה כי החיים נוצרו קודם בחלל ורק אחר כך עברו לכדור הארץ על ידי מטאוריטים או אבק כוכבים

מדענים הצליחו ליצור "תאים פרימיטיביים" בתנאי מעבדה קשים. הניסוי נועד להוכיח את הטענה כי החיים נוצרו קודם בחלל ומשם עברו לכדור הארץ. החוקרים שעובדים בשיתוף פעולה עם סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, אומרים כי התאים מחקים את מבנה הקרומית שנמצאת על יצור חי.

התאים יוצרו בניסוי מעבדתי ששכפל את התנאים הקשים הנמצאים בחלל. המולקולות הללו יכלו לעבור לכדור הארץ המתפתח, באמצעות כוכב שביט, מטאוריטים או אבק בין כוכבי, שם הם התפתחו לכדי חיים בעולמנו.

"המדענים מאמינים שהמולקולות היו צריכות ליצור את קרום התא, ולכן היו נחוצות למקור החיים, בכל החלל. התגלית הזו רומזת שהחיים יכולים היו להיות בכל מקום ביקום", סיפר החוקר הראשי, דר' לואיס אלמאנדולה.

המדענים השתמשו בכימיקלים מצויים בניסוי שלהם, כמו מתנול, אמוניה וחד תחמוצת הפחמן. אלו, הושמדו על ידי קרינה אולטרה סגולית בתוך ואקום על מנת לדמות תנאי חלל. המדענים אינם יודעים כיצד החלו החיים, אולם לטענתם בנקודה מסוימת הקרומית הפכה חשובה. העבודה החדשה הזו מרמזת שהשלבים הכימיקלים המוקדמים, החשובים למקור החיים, יכלו להיווצר גם על כוכב שאינו מגובש.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully