וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוגוסלביה: מחריפים העימותים בין הסרבים לאלבנים

3.3.2001 / 18:53

עימות אלים פרץ היום ביוגוסלביה לאחר שמפגינים אלבנים ניסו לחצות את הגשר המוביל לגבול הצפוני עם סרביה; נשיא יוגוסלביה ששהה בדאבוס, ביטל את השתתפותו וחזר לטפל במתיחות בקוסובו

עימות אלים פרץ היום ביוגוסלביה, בעיר מיטרוביקה בין מפגינים אלבנים לכוחות השלום. נשיא יוגוסלביה, ואצלב קוסטוניצה הזהיר בסוף השבוע מפני חידוש הלחימה בין הסרבים והאלבנים בחבל קוסובו.

סוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחת היום כי המפגינים האלבנים יידו אבנים אל עבר כוחות השלום ואלו השיבו בירי גז מדמיע. קהל המפגינים שמנה כאלף בני אדם, ניסו לחצות את הגשר המוביל לגבול הצפוני עם סרביה.

האירועים בקוסובו החמירו בעקבות מותו של תושב קוסובו שמת מפצעיו במהלך עימות בין מפגינים אלבנים וסרבים במדינה.

נשיא יוגוסבליה, שהשתתף בוועידה הכלכלית בדאבוס בסוף השבוע, ביטל נאום מרכזי וחזר במהירות לבלגרד, בשל מה שהוא כינה "איום חדש ליציבות בדרום סרביה". "המצב עדיין תחת שליטה, אולם אבל הוא יכול לצאת משליטה, ואז יהיו לנו שוב להבות של מלחמה חדשה. אנו מנסים למנוע זאת בכל האמצעים", אמר.

במהלך השבוע האחרון הגיעה האלימות באזור לרמה שלא נראתה כמותה מאז חודש נובמבר, במהלכו נהרגו ארבעה חיילים סרבים, ככל הנראה בידי אנשי מחתרת אלבנים. אנשי המחתרת נאבקים לעצמאות שלוש ערי גבול המאוכלסות באלבנים. בהתנגשויות בין הצדדים ביום שני נהרג לוחם אלבני ושניים נוספים נפצעו. חייל סרבי נהרג במהלך לחימה ביום שישי, וארבעה חיילים נוספים נפצעו ביום ראשון. המתאם המיוחד של האו"ם בבלקן, קארל בלידט, מסר כי "יש מעט מאד תשומת לב למצב שעלול להתפוצץ".

גורמים דיפלומטיים זרים מסרו לכתב הבי.בי.סי. בדאבוס, כי אנשי המחתרת באזור הגבול בין סרביה לקוסובו מונים כמה מאות לוחמים. לטענת אותם גורמים, אנשי נאט"ו לא מונעים מהמורדים להכניס כלי נשק ומרגמות לאזור החיץ בין סרביה לקוסובו, וכוחות המערב ממשיכים לאמן את אנשי המחתרת, על פי החלטה שהיתה קיימת לפני חילופי השלטון בסרביה.

ביגוסלביה חוששים כי צבא המדינה, שכרגע תומך תומך בקוסטוניצה, יחליט להיכנס לאזור החיץ. ממשלת יוגוסלביה דורשת כינוס דחוף של מועצת הביטחון של האו"ם כדי לדון במצב. לטענת כוחות נאט"ו, בעקבות עליית המתיחות באזור, הבטיחו הצדדים להימנע ממעשי פרובוקציה שיגבירו את האלימות.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully