וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה אפשרית בין ברק לערפאת ביום ראשון בשארם א-שייח

3.3.2001 / 18:53

גורמים בלשכת ראש הממשלה וגורמים פלסטינים אישרו כי נבדקת אפשרות לפגישה בין האישים בהשתתפות נשיא מצרים; גלעד שר וישראל חסון ייצאו מחר למצרים וירדן להכין את הקרקע לפגישה

גורמים בכירים בלשכת ראש הממשלה מאשרים הערב כי נבדקת אפשרות למפגש פיסגה בין ראש הממשלה, אהוד ברק ויו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת ביום ראשון הקרוב בשארם א-שייח. בפגישה ישתתף גם נשיא מצרים חוסני מובארק. מקורות פלסטינים אישרו מוקדם יותר כי נעשים מאמצים למפגש בין האישים.

מחר יצאו ראש לשכת ראש הממשלה, גלעד שר, וסגן ראש השב"כ לשעבר, ישראל חסון, למצרים וירדן. השניםמ ייפגשו עם הנשיא מובארק ועם המלך עבדאללה, כדי לעדכנם בשיחות טאבה ולהכין את הקרקע לפגישה האפשרית של ראש הממשלה עם יו"ר הרשות הפלסטינית. מזכ"ל האו"ם וראש ממשלת שבדיה פועלים גם כן לקיומה של פגישת ברק-ערפאת.

קצין בכיר באמ"ן אמר היום בישיבת ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי הפלסטינים לא חצו כל קו אדום בעמדתם בשיחות. לדבריו על ערפאת יהיה להתפשר בעניין הפליטים, אך ברור כי ידרוש ריבונות בירושלים והקמת מדינה פלסטינית.

מוקדם יותר היום הודיעה הרשות הפלסטינית כי תפסיק את פגישות התיאום הביטחוניות בין מנגנוני הביטחון הישראלים והפלסטינים. בגלי צה"ל דווח כי ההחלטה באה בעקבות ניתוק היחסים עליו הכריז, לטענת הרשות, ראש הממשלה אהוד ברק.

בתוך כך דחה היום שמעון פרס את דברי ערפאת על הזיקה הגדולה יותר כביכול של הפלסטינים להר הבית. "לפי התאוריה המוסלמית מוחמד לא היה בירושלים, הוא בא לשם רק בחלום. חלומות לא משאירים עקבות ארכיאולוגיים. אני מכבד מאוד את היחס של המוסלמים לירושלים ולא מזלזל בכך אבל זה לא דבר של מונופול", אמר.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully