וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרצה חמורה התגלתה ברשת האינטרנט העולמית

3.3.2001 / 18:53

לטענת חברת האבטחה, נטוורקס אסוסיאטס, עלולה הפרצה לגרם לתוהו ובוהו ברשת; מקור הסכנה טמון בתוכנה המנתבת את הגולשים והדואר האלקטרוני למקום המתאים

חברת נטוורקס אסוסיאטס (Network Associates), העוסקת באבטחת מידע, הודיעה אתמול על גילוי פרצה חמורה ברשת האינטרנט שעלולה לגרום לתוהו ובוהו ברשת.

מקור הסכנה, כפי שנמסר הינו בתוכנת BIND (Berkely Internet Name Domain) שהיא למעשה מעין "מדריך טלפונים" לרשת האינטרנט, אשר מנתב את תעבורת הגולשים והדואר האלקטרוני למקום המתאים לפי הכתובת שמקיש הגולש. התוכנה בדרך כלל מותקנת אצל ספקי האינטרנט.

הפרצה מאפשרת להאקרים לשנות ערכים בתוך התוכנה ועל ידי כך לגרום למצב בו גולשים "יאבדו את דרכם" ברשת, ויגיעו למקומות לא נכונים. כמו כן, עלולות הודעות דואר להגיע למקומות שונים ומשונים.

"מדובר באחת הפרצות החמורות שהתגלו באינטרנט בשנים האחרונות", אומר דורון דרייר, מנכ"ל חברת נטוורקס אסוסיאטס בישראל, החברה שגילתה את הפירצה. "על ספקי האינטרנט למהר ולעדכן את התוכנות שברשותם על מנת לסגור את הפירצה. בכל מקרה יש לגלות ערנות להתנהגות משונה בגלישה, ולשים לב בעיקר באתרים מאובטחים שאכן הגעתם למקום הנכון ולא לאתר מזוייף" מוסיף דרייר.

לאחרונה התגלו מספר פרצות במקומות שונים ברשת האינטרנט. ביום חמישי האחרון האקרים פרצו לענקית התוכנה מיקרוסופט וגנבו קוד מקור של תוכנות החברה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully