וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שומר על הפרטיות שלך?

3.3.2001 / 18:53

רובם המכריע של האתרים הפונים לצרכנים ברשת אינם עומדים בתקנים בינלאומיים לשמירה על פרטיות; הארגון הבינלאומי להגנת הצרכן דורש מהמדינות הקפדת יתר בנושא וממליץ לצרכן הרשת כיצד עליו לנהוג

ארגון העל הבינלאומי להגנת הצרכן (Consumers International) המאגד בתוכו כ-263 ארגונים צרכניים, מדווח כי רוב מכריע של אתרי אינטרנט אירופאים ואמריקאים, אינו עומד בתקנים הבינלאומיים להגנה על פרטיות צרכנים המזינים פרטיהם בעת שהותם באתר.

לטענת הארגון, מעל לשני שליש מבין 751 האתרים שנבדקו, אספו נתונים אישיים כאלה או אחרים על המבקרים, רובם מאפשרים זיהוים או יצירת קשר עימם. יתרה מכך, רוב רובם של האתרים לא אפשרו לגולש להחליט האם ברצונו כי ייאספו עליו פרטים, יישלח לו מייל ואף יועבר שמו לגורם שלישי.

אף כי האיחוד האירופי מחמיר במיוחד בנושא הגנת הפרטיות של הגולשים באתרים, עולה כי אתרים אירופאים אינם מקפידים יותר ממקבליהם האמריקאים, או מסבירים למבקרים לאילו מטרות ישמשו פרטיהם, טרם הזנתם.

ארגון העל דורש מהמדינות הקפדת יתר בנושא זה, ומבקש מהם לאמץ חוקים ותקנות המאפשרים ללקוח לקבוע כיצד ולאיזו מטרה משמשים הפרטים הנאספים עליו. כמו כן, דורש הארגון שלצרכן תהיה אפשרות לבדוק, לתקן, או למחוק את פרטיו המוחזקים בידי האתר.

חמש המצלותיו של הארגון לצרכנות מבוקרת באינטרנט

1. הגבילו את חשיפת פרטיכם האישיים.
2. פיתחו חשבון נפרד לדואר אלקטרוני המיועד לסחר אלקטרוני או לקבלת חומר פרסומי.
3. סרבו לקבלת עוגיות (cookies) או התקינו תוכנה המונעת החדרתם במחשבכם.
4. שיקלו להתקין תוכנה המאפשרת גלישה אנונימית.
5. למדו את זכויותיכם החוקיות, והתכוננו לעשות בהן שימוש.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully