וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפתח טלוויזיה - יש גלובס

3.3.2001 / 18:53

לאחר מספר חודשי ניסיון עלה אתר הוידאו של העיתון הכלכלי בגרסת בטא: גלובס טי.וי; בין השידורים: מהדורת חדשות יומית, פינות אישיות של כתבי העיתון, כתבות חוץ, מילון מונחים וחדשות אקטואליה מאתר נונסטופ

מאת: עידו קינן


לאחר מספר חודשי ניסיון, העלה העיתון הכלכלי גלובס אתר נסיוני לשידורי ווידאו בשם "גלובס טי.וי.". אולפן טלוויזיה הוקם במשרדי העיתון, שם מצולמות מהדורות חדשות וכתבות לאתר. ההשקה הרשמית של האתר צפויה בעוד כשבועיים, וייתכן כי גלובס תגבה כסף על הגישה לתכניו.

"גלובס טי.וי, הערוץ הכלכלי הראשון", אומרת הסיסמא באתר שעלה לפני כחודש. בין השידורים, מהדורת חדשות יומית, פינות אישיות של כתבי העיתון, כתבות חוץ, מילון מונחים וחדשות אקטואליה מאתר נונסטופ. ואי אפשר בלי פרסומות, כמובן: בנוסף לבאנר הבודד בראש הדף, נתקלנו בכתבת וידאו תדמיתית-פרסומית, אולם לא ברור אם זהו הכיוון של האתר.

האתר משלב, בצורה מרשימה, וידאו, טקסט ולינקים: מהדורת החדשות הכלכלית היומית משודרת ברבע הימני העליון של המסך. תחתיה מופיעות כותרות המהדורה, אשר לחיצה על אחת מהן מעלה את קטע הוידאו המתאים. לשמאל הווידאו מופיעים לינקים לכתבות המקבילות באתר גלובס, אשר לחיצה עליהן פותחת אותן ברבע השמאלי התחתון של המסך. רבע זה יכול לשמש גם לגלישה באתרים אחרים, תוך כדי צפייה בשידור.

חיפוש כתבות באתר פותח חלון קטן, בו ניתן לבחור שידור מתוך תפריטים, ולצפות בהם על ידי לחיצה על כפתור "הצג מהדורה". האתר מאפשר צפייה במהדורת החדשות הנוכחית, לצד חיפוש במהדורות קודמות לפי מילה, נושא, או תאריך, אם כי בבדיקה שערכנו, לא הצלחנו למצוא אף כתבה בארכיון

גביית תשלום בגלובס על תכנים ייחודיים

בתחילת החודש דווח, כי גלובס רכשה מערכת לחיוב תשלומים קטנים (מיקרו פיימנטס). "אנחנו מתכננים לגבות כסף, אבל כחלק מתוכנית יותר רחבה", אמר אז סמנכ"ל פיתוח עסקי ומנהל אינטרנט ומדיה בגלובס, אלון גל, והוסיף כי תהיה גביה על תכנים ייחודיים (פרימיום). ייתכן, ששידורי הוידאו נכללים בהגדרה זו. בתגובה לפנייתנו, מסר גל: "אין לי מושג". זמן קצר לאחר הפנייה, הוסר האתר מהרשת.

בדצמבר חשפה מערכת סיון.קום, כי אתר החדשות הכלכלי "ד'ה מרקר", מקבוצת "הארץ", עשוי להעלות תוכנית טלוויזיה כלכלית בערוץ המסחרי החדש, אשר קבוצת שוקן מתמודדת על המכרז שלו. "אנחנו מתכננים שידורים טלוויזיוניים רגילים, לא באינטרנט", אומר העורך בפועל של ד'ה מרקר, איתן אבריאל. "אנחנו לא רואים בשידור דרך האינטרנט צ'אנל. אולי בעוד שנתיים, כשיהיה פס רחב". בראיון לאתר קונספציה, אמר אבריאל, כי האתר עשוי לספק דיווחי כלכלה לערוץ החדשות החדש.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully