וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלחת הסיוע הישראלית הגיעה להודו

3.3.2001 / 18:53

המשלחת תתמקם בעיר פצ'או, לאחר שהתברר שבעיר בוהג' בה היו אמורים לשהות, שוקם בית החולים ההודי; מספר הנספים הגיע ל-20 אלף; תולי שרגאי, שליחת וואלה! חדשות מדווחת מהודו

מאת תולי שרגאי, שליחת וואלה! בהודו

משלחת הסיוע הישראלית לנפגעי רעידת האדמה בהודו נחתה הבוקר בבומביי, בירת הודו, בדרך לאזור הרעש במדינת גוג'ראט. המשלחת מונה כ-180 חברים, והיא נושאת איתה 65 טונות של ציוד רפואי מזון ותרופות. בתוכנית המשלחת חל שינוי,ובית החולים לא יוקם בעיר בוהג'. בהתייעצות עם הממשל ההודי הוחלט להעביר את בית החולים 100 ק"מ מזרחה לעיר פצ'או, בה מוערך מספר הפצועים ב-6,000-10,0000 בני אדם. מפקד הצוות הרפואי הישראלי, אלוף משנה יהודה ברוך, אמר לוואלה! חדשות: "בבוהג' בית החולים ההודי שוקם ולכן החלטנו לעבור למקום שאין בו כלום. כשנגיע לשם נגייס רופאים מקומיים, שישמשו כמתורגמנים ויקבלו אחר כך את הטיפול בפצועים".

בשל ההרס בדרכים ייאלצו כל חברי המשלחת הישראלית להתנייד לפצ'או במשאיות, והדבר יגרום לעיכוב נוסף של מספר שעות. מפקד המשלחת, אלוף משנה שלום אריה, אמר כי למרות שהמשלחת מוגדרת כרפואית, אנשי פיקוד העורף מגבשים עכשיו תוכנית לחילוץ ניצולים.

שמחה, 40 מעלות חום ואדישות

המשלחת התקבלה בשדה התעופה של בומביי בשילוב ההודי האופייני של שמחה, 40 מעלות חום ואדישות. בעוד הישראלים ממהרים להצטלם סיפר ג'ון מסקבת', עובד תחזוקה בשדה התעופה, כי רעידת האדמה הורגשה היטב גם בעיר. "בשש בבוקר האדמה רעדה וברחתי מהבית. אנשים כאן מאוד פוחדים מרעידות אדמה נוספות", הוא אמר ומיהר להצטלב. "עובדה", הוא מוסיף, "שברעש הזה נהרסה כנסיה קתולית".

גבר חולץ בחיים מההריסות אחרי ארבעה ימים

צוות חילוץ בריטי הוציא היום מההריסות בעיר בוג' גבר, בדיוק לפני שוויתרו על התקווה למצוא ניצולים חיים. הגבר, כבן 30, חולץ מבניין בן שבע קומות שעמד להתמוטט בכל רגע. הוחלט להרוס אותו לפני שצוותי החילוץ הבינו שמישהו חי נמצא בתוכו.

חייל הודי, שנכח בעת החילוץ, סיפר שהאיש היה בהכרה ודיבר בזמן שהוצא מההריסות. צוותי החילוץ החלו מייד לחפש עוד ניצולים בבניין. הם הורו לסובבים להיות בשקט והחדירו מקרופונים בין ההריסות, בתקווה לשמוע עוד קולות, אבל לא הצליחו.

מספר ההרוגים ברעידת האדמה שפקדה את הודו ביום שישי בבוקר, מגיע ל-20 אלף. עם זאת, עשרות אלפים עדיין נעדרים וההערכות הן כי מספר ההרוגים יגיע לכ-100 אלף בני אדם. 200 אלף איש נפצעו בזמן הרעש.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully