וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מטות יום הדין" בליכוד ובעבודה יוצאים לדרך

3.3.2001 / 18:53

בליכוד יוקצו עיקר המשאבים למאמצים להוציא את הבוחרים מהבית ולהביא אותם לקלפי תחת הכותרת "ישראל בוחרת שרון"; במטה ברק מבטיחים טכניקות ופיתוחים שטרם נראו בארץ

מאת אסף לוי והלית לוי

כמו במבצע צבאי מתוכנן בקפידה, הנחה אמש יועץ הבחירות, ארתור פינקלשטיין, לפתוח בשלב האחרון בקמפיין הבחירות למען אריאל שרון: "שלב ההנעה לפעולה".

תחת ההגדרה המעט מיליטריסטית עומד עיקרון פשוט: עד עכשיו הציג קמפיין שרון, מבחינתו, שלל סיבות מדוע לא לבחור בברק, כשהאופציה השרונית מוצגת כאידיאל נשגב שיביא שלום על ישראל. החל מהיום ועד ליום הבחירות מתכוונים במטה שרון לטפל בבעיה האמיתית: להוציא את האנשים לקלפי ולגרום להם לשים את הפתק הרצוי. אחת הסיסמאות שילוו את השבוע הקרוב תהיה "ישראל בוחרת שרון".

בתדרוך שקיים פינקלשטיין עם צוות רחב של מטה ההסברה באולפני רול בגבעתיים, הוא מנה שורה של מגזרים המוגדרים "בעייתיים" על פי תוצאות ניתוח הסקרים, בעיקר המגזר החרדי והמגזר הרוסי. לדברי גורם במטה ההסברה, פינקלשטיין טוען כי שיעור התמיכה לו זוכה שרון בקרב המגזר הרוסי גבוה משיעור התמיכה בנתניהו בבחירות 99', ומבחינת הציפיות הוא "מניח את הדעת". עם זאת, מתכננים בליכוד להציף את רחובות הערים בהן ריכוז עולים גבוה בפוסטרים בשפה הרוסית שיקראו להגיע לקלפי ולהצביע עבור שרון.

המגזר החרדי מדאיג קצת יותר את פינקלשטיין. לדבריו, "קיימת שאננות במגזר החרדי שעלולה להוביל לשיעור הצבעה נמוך". כפעולת מנע מתכננים בליכוד להסתער על ריכוזי החרדים בפשקווילים (כרזות) תחת הכותרת: "לעצור את ברק בקלפי". עוד מתכננים בליכוד לשלוח במוצאי השבת הקרובה כמות נכבדת של מסבירנים ופעילים מרכזיים לבתי הכנסת במטרה להפיץ את הבשורה: אמנם אתם בכיס שלנו, אבל אתם גם חייבים להוכיח את זה.

יתר אוכלוסיית המצביעים ולמעשה רובה, תחשף השבוע בתעמולת הפחדה אינטנסיבית באמצעות קלף "זכות השיבה". בליכוד מקווים שציבור המצביעים ישתכנע מתיאורי מאות אלפי הפליטים הפלסטינים שחוזרים לרחובות יפו וחיפה כשבידיהם מפתחות לבתים שנטשו, ויצא מהאדישות הצפויה. "עד עכשיו האכלנו את הציבור בכפית לגבי הנושא הזה, עכשיו הגיע הזמן לדחוף את זה עמוק לגרון", התבטא גורם במטה. מנגד, הביעו במטה ההסברה חשש מתעמולה אינטנסיבית מדי שעלולה, מבחינתם, להוציא את הציבור הערבי שעדיין מתכוון להצביע הצבעת מחאה, אל הקלפי ואל הפתק עליו יהיה רשום שמו של אהוד ברק.

איפול מלא במטה ברק

מטה ברק חשף הערב את 'מטה יום הדין'. המטה, שיורכב בעיקר ממתנדבים יתחיל לפעול חמישה ימים לפני הבחירות ויופעל באופן נפרד משאר המטות. המטה יורכב בעיקר מפעילי שטח, "שנשמרו במיוחד עבור ימי הבחירות האחרונים", כדברי אנשי ברק. אלו צפויים לכבוש צמתים, רחובות ואפילו, כך מבטיחים במטה, את בתי הבוחרים. "הם יפעלו באמצעים שלא נראו עד כה בארץ", מבטיחים במטה אך מסרבים כצפוי לחשוף תוכניות.

למטה יוקצו עשרות אלפי שקלים לפעילות, ולטענת אנשיו יופעלו בו טכניקות ופיתוחים מקורים, פרי עבודת מומחים. הקמת המטה היא חלק עיקרי מההשקעה של הימים האחרונים לפני הבחירות וכמובן ביום עצמו. זאת לאור ההערכה כי הסקרים לא בהכרח משקפים את מה שקורה בשטח. במפלגות ישקיעו מאמצים רבים ביום הבחירות עצמו, מתוך ההערכה שהמנגנון המשומן, יכול לשנות את תוצאות הבחירות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully