וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדונזיה: אלפי סטודנטים הסתערו על הפרלמנט

3.3.2001 / 18:53

המפגינים מחו על מעורבותו של הנשיא בשחיתויות בהיקף של מיליוני דולר; המשטרה פיזרה את ההפגנה בעזרת גז מדמיע; לפי דיווחים הוועדה שחקרה את הפרשיות מצאה שלנשיא היה תפקיד מרכזי בהן


אלפי סטודנטים אינדונזים הסתערו היום על בניין הפרלמנט בבירה ג'קרטה, במחאה על מעורבותו של נשיאם בפרשיות שחיתות. המפגינים נתקלו בתגובה חריפה של כוחות המשטרה. השוטרים זרקו גז מדמיע לעבר המפגינים וירו באוויר לאות אזהרה. רשויות המדינה חששו כי בהפגנה עולל להתפתח עימות בין תומכי הנשיא, עבדו רחם וואליד, למתנגדיו.

מוקדם יותר צעדו כ-10,000 סטודנטים ברחובות ג'קרטה בדרישה שהנשיא יתפטר מתפקידו בגין שתי פרשיות שחיתות בהיקף של מיליוני דולרים בהן היה מעורב. חבר פרלמנט התומך בוואליד הפסיק היום פגישה מיוחדת בבית הנבחרים בה היו אמורים לדון בדיווח הוועדה שחקרה את מעשי השחיתות. בעקבות ממצאי הוועדה אמור הפרלמנט בג'קרטה להחליט השבוע האם להתחיל בהליכים שבסופו של דבר עשויים להביא להדחת הנשיא. הדיון נדחה כיוון שתומכי הנשיא התנגדו לנוהל על פיו התנהלה הפגישה.

מסקנות הוועדה עדיין לא פורסמו באופן פומבי, אולם לפי דיווחים רוב חברי הוועדה מצאו כי לנשיא היה תפקיד מרכזי בפרשיות השחיתות. בנוסף נמסר, כי לטענת הוועדה וואליד לא היה עקבי במהלך מתן עדותו. הנשיא שהכחיש את כל החשדות נגדו הכריז על פעילות הוועדה כלא חוקית, זאת למרות שלפני שבוע אמר כי הוא "לא מודאג" מהחשדות נגדו. אם חברי הפרלמנט ימצאו את הנשיא אשם בעבירות של שחיתות הוא עשוי לסיים את כהונתו, בת 15 החודשים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully