וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההגנה הטובה ביותר היא ההגנה

3.3.2001 / 18:53

השחקן הטוב ביותר, המשחק הטוב ביותר, המהלך הטוב ביותר, הרגע השמח ביותר והסטטיסטיקה המוזרה. שי גולדן מסכם את הפלייאוף ב-NFL

מאת שי גולדן


אז מה היה לנו שם:
1: בלטימור רייבנס אחת, אלופה.
3: ניו יורק ג'יינטס, אוקלנד ריידרס ועוד פעם, בלטימור רייבנס, שלוש קבוצות שהלכו רחוק מאוד עם החלומות שלהם.
6: דנבר ברונקוס, סט. לואיס ראמס, מינסוטה ויקינגס, אינדיאנפוליס קולטס, טנסי טייטנס ועוד פעם ניו יורק ג'יינטס. ארבע קבוצות שיצאו מהפלייאוף הזה מבסוטיות פחות מאיך שנכנסו אליו.
5: ניו אורלינס סיינטס, מיאמי דולפינס, טמפה ביי בקנירס, פילדלפיה איגלס ושוב, אוקלנד ריידרס. קיבלו את התמורה המלאה עבור כספן. לא שוות הרבה יותר מזה.

*** השחקן הטוב ***
ריי לואיס, אלא מה? מזמן – מאז לורנס טיילור של הג'יינטס של 1986/7, לא היה שחקן הגנה כה דומיננטי בקבוצה אלופה. ובעיקר, כה מזוהה עם הצלחתה. בבלטימור שוקלים לשנות את שם הקבוצה ל"בלטימור לואיסיס". יש שם מספיק לואיסים בשביל להקים חמולה.

הסגן: הלב קורא "קרי קולינס", אבל לקולינס היה משחק אחד טוב מתוך השלושה של הג'יינטס. אחד מתוך שלושה זה אחוז נמוך מדי. אז נלך עם ג'סי ארמסטד, מהג'יינטס, ששיחק שלושה משחקים טובים מאוד, גם אם לא מבריקים. בפלייאוף אפור שכזה, יציבות" היא מילת המפתח.

*** ההחלטה הכי טובה ***

ההחלטה של ג'ים פאסל לפתוח את כל ערוצי ההתקפה של הג'יינטס לגלובליזציה, במשחק הגמר של ה- NFC. הג'יינטס מסרו כאילו הם ה"יוסטון אוילרס" של וורן מון וג'רי גלנוויל, והזכירו למינסוטה, שעם כל הכבוד להתקפה שלהם, פוטבול משחקים גם בהגנה.

*** ההחלטה הכי רעה ***

ההחלטה של ג'ים מורה, 57 שניות לסיום משחק הויילד קארד בין הקולטס לדולפינס. התוצאה עמדה על שוויון, והכדור היה בידי הקולטס, בתוך קו ה – 28 שלהם. לקולטס את הטריו ההתקפי הטוב בליגה: מנינג, ג'ימס והריסון. 50 יארד היו מספיקים למייק ונדרג'ט הקיקר לטווח בעיטה סביר. אבל מורה שם מבטחו בהגנה שלו ושכב על הכדור עד לתום המועד החוקי של המשחק. בהארכה, לאמר סמית' הזכיר לו מאיזה חזיר תפרו את ה"ווילסון". ההפסד הזה על מורה.

*** המהלך ההגנתי של הפלייאוף ***

משחק הויילד קארד בין הברונקוס לרייבנס. מהלך הפתיחה ההתקפי של הברונקוס, מייק אנדרסון, הרנינג הרוקי המצויין שלהם, מקבל כדור לסקרין פליי. הוא רואה לפניו רדיוס של חמש עשרה יארדים פתוחים. יארד וחצי אחר-כך רוד וודסון, מייקל מקררי וטוני סיראגוסה שכבו לו על הפרצוף. ריי לואיס סגר את ההרשמה לסיבוב הזה של "ערימת ילדים". הרייבנס קבעו את הסטנדרט להמשך הפלייאוף.

*** המהלך ההתקפי של הפלייאוף ***

הטנסי טייטנס צועדים 92 יארד ב – 7:34 דקות בתוך הרבע הראשון של המשחק שלהם מול בלטימור וסוגרים את העניין עם ריצת יארד אחד לטאצ'דאון של אדי ג'ורג'. הייתה זו הפעם היחידה בכל הפלייאוף שמישהו הצליח לשלוט בקו ההתנגשות מול הרייבנס. הייתה זו קריאת הפגיעות הראשונה של בלטימור בכל הפלייאוף. כשהטייטנס סולקו מדרכם של הרייבנס, אמר בריאן ביליק. "היו זכינו בסופרבול האמיתי". בריאן כוכב עליון.

*** הסטטיסטיקה המוזרה של הפלייאוף ***

לאמאר סמית' רומס את הגנת הקולטס בדרך ל – 208 יארד על הקרקע, משחק קריירה וניצחון דרמטי של הדולפינס. שיא היארדים הקודם שלו למשחק היה בדיוק מחצית: 104 יארד.

*** המשחק הגדול של הפלייאוף ***

היו שניים:
* הדולפינס מכבים עוד חלום פלייאוף לקולטס בסיבוב הראשון של הויילד קארד.
* הסיינטס ואארון ברוקס מנשלים את הראמס מתוארם, באותו יום, שלוש וחצי שעות מאוחר יותר. לא יכולנו לדעת זאת אז, אבל היה זה היום הגדול ביותר בפלייאוף השנה, מבחינת פוטבול נטו, רמה, מתח ועניין. יום הפוטבול האמיתי הראשון לפלייאוף 2000/1, היה גם האחרון בו.

*** הרגע המשמח ***

ABC, ששידרה את משחק הויילד קרד בין הסיינטס לראמס מראה בפרומו למשחק קטעים מהסופרבול של השנה שעברה. זיכרון הטאצ'דאון של וורנר לריקי פרוהל חימם את הלב. היינו כחולמים.

*** הרגע העצוב ***

דונטה קולפפר, כריס קרטר ורנדי מוס, שלושת גיבורי העל של חוברת הקומיקס "מינסוטה ויקינגס", יושבים על ספסל הקבוצה שותקים, הלומים, מודעים לתבוסה הנוראה ולסיום עוד עונה ארוכה של פוטבול במפח נפש. הטייק עליו אני מדבר צולם בתחילת הרבע השני לגמר האזורי. הפרדה חד צדדית בין הויקינגס לסופרבול.

*** הרגע הכיפי בפלייאוף ***

דקה לפני שהכל התחיל, 660 גברים ניצבים על קו הזינוק. חבושים ולבושים קסדות ומדים שונים. הם עומדים בפתחו של הספרינט הארוך ביותר בספורט המקצועני. ספרינט בן חמישה שבועות. כל האפשרויות פתוחות. כל מטאטא עדיין מרגיש כמו קלצ'ניקוב. ואנחנו ב"וואלה! ספורט" משחקים אותה אלוהים ומנסים להמר מי יגזור את הסרט. אלוהים, זה היה כיף!

* סיכום הפלייאוף במשפט אחד:
ההגנה הטובה ביותר היא ההגנה. (וזה סופי)
* סיכום הפלייאוף בשני משפטים:
ההגנה הטובה ביותר היא ההגנה. וזה מבאס לאללה.
* סיכום הפלייאוף בשלושה משפטים:
ההגנה הטובה ביותר היא ההגנה. וזה מבאס לאללה. רק שלא נכתוב את אותם מילים גם בשנה הבאה.

לילה טוב, לכו לישון. שנת החורף הגדולה מתחילה. נפגש באוגוסט למשחקי טרום העונה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully