וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר גיאוקרטוגרפיה: הצהרת טאבה הפחיתה התמיכה בברק

3.3.2001 / 18:53

הפער לשיא: שרון - 53 אחוז, ברק - 27; לפני ההצהרה זכה ברק ל-32 אחוזים; 42 אחוז מהציבור: אם לא יהיה הסכם - תפרוץ מלחמה; סקר "דחף": הפער נשמר

אם הבחירות היו מתקיימות היום, היה אריאל שרון זוכה ל-53 אחוז מהקולות, בעוד ברק מקבל 27 אחוז בלבד. כך עולה מסקר גיאוקרטוגרפיה שנערך במוצאי שבת לפני ואחרי ההצהרה המשותפת לפסטינים ולישראל בטאבה. לפני ההצהרה זכה ברק ל-32 אחוזי תמיכה, מה שמראה כי ההצהרה רק פגעה בברק, וכי הציבור אינו מאמין כי יש בה תוכן, אלא שהיא, כדברי מוחמד דחלאן, "חארטה בארטה".

הסקר הראשון נערך בקרב 605 מרואיינים וטווח הדיוק בו 3.9 אחוזים. הסקר לאחר הצהרת טאבה נערך בקרב 300 איש וטווח הדיוק בו 5.5 אחוזים. בשני המשאלים השתתפן גם ערבים ישראלים. מנכ"ל גיאוקרטוגרפיה, פרופ' אבי דגני, אומר כי הנסיגה של ברק רק מתעמקת: "קשה לראות מאין תבוא לברק הישועה".

עוד עולה מהסקר כי 53 אחוז מתומכי ברק מצביעים עבורו, ו-47 מצביעים לו רק כי שרון גרוע יותר. לא פחות מ-61 אחוזים מתומכי שרון מצביעים לו רק בשל העובדה שברק גרוע יותר. למעשה, אם שרון ייבחר לראשות הממשלה, תהיה זו בחירה נגטיבית – יותר הצבעה נגד ברק מאשר בעדו.

גם פרס מפסיד לשרון

מועמדותו של פרס, שככל שעובר הזמן הופכת פחות ריאלית, נבדקה גם היא. הוא זוכה ל-43 אחוזים, לעומת 48 לשרון. בסקר נשאל הציבור גם האם הוא מאמין שאי השגת הסכם עם הפלסטינים תביא למלחמה. 42 אחוז השיבו בחיוב, ו-45 אחוז מאמינים כי לא תפרוץ מלחמה.

סקר מכון "דחף" המתפרסם היום בידיעות אחרונות מצביע על פער של 16 אחוז לשרון, לעומת 17 בסוף השבוע. שרון זוכה ל-49 אחוזים, לעומת 33 לברק. לפי סקר זה, 18 אחוז עדיין מתלבטים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully