וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקומו המלפפונים

3.3.2001 / 18:53

רואי וולמן על "זו ארצנו", תוכנית סאטירית בהגשת שניים שאין להם הכישורים המינימליים להגשת תוכנית סאטירית. סוג של בעיה

1. שי גולדשטיין ודרור רפאל, כותבי ומגישי התוכנית "זו ארצנו" (ערוץ 2), לא יודעים לשחק. סוג של בעיה. בעוד היא פחות חמורה אצל גולדשטיין, שיודע להשתלט בצורה מינימלית על שפת גוף של דמות וניואנסים מרכזיים של שפה, רפאל לא יודע להתחזות לאף אדם זולת עצמו. פקיד במשרד המשפטים הוא מגיש חדשות הוא מנהל המו"מ עם הפלסטינים הוא דרור רפאל.

2. מכיוון שכך, שי גולדשטיין ודרור רפאל אינם מצחיקים. גם סוג של בעיה. במיוחד כשמדובר בסאטירה. בעוד היא פחות חמורה אצל גולדשטיין, שיודע להשתמש בפיזיונומיה הרצינית הטבעית של פניו בשביל לייצר ציניות משעשעת פה ושם, רפאל לא מצליח למחוק מהפרצוף שלו את החיוך הדבילי של ילד שמופיע פעם ראשונה בטלוויזיה.

3. מכיוון שכך, גולדשטיין ורפאל רחוקים מלהיות זוג קלאסי להגשת תוכנית סאטירית. וזו כבר אמירה. אי אפשר לזהות אצל מי משניהם איזושהי מובהקות קומית, משיכה לכיוון ספציפי, וזה עוד לפני שמדברים בכלל על אפשרות שיוכלו להשלים אחד את השני, כנדרש בתוכנית סאטירה כזו.

4. מכיוון שכך, הטקסטים נחלשים עוד לפני שבודקים את האיכות שלהם. בתוכנית הוצגו שלוש מסגרות טקסט, כולן עוסקות בפוליטיקת בחירות. לעיסת הפוליטיקה האובססיבית של הציבור בארץ בזמן קמפיין בחירות מחייבת את כותבי הסאטירה להתאמץ, לא להתעסק עם האלמנטרי, להיות שנונים בעליל. צחוקים על המיליטנטיות של שרון, היוניות של ביילין והטוטליטריות של ליברמן מריץ כל מי שמחובר אפילו רק קצת להווי פה. צריך לחפור יותר עמוק. את זה לא לקחו בחשבון גולדשטיין ורפאל, הלא שחקנים, לא מצחיקים ושרחוקים מלהיות זוג קלאסי להגשת תוכנית סאטירית.

5. מסגרת טקסט אחת היא של שיחת סלון, פורמט שמבליט את החומר הכתוב. בקצרה: לא מבריק, לא חתרני, לא מילים שאנשים לא מחליפים בסלון שלהם, ובטח לא משהו שמצדיק סיעור מוחות שבוע לפני התוכנית. מסגרת טקסט נוספת היא מערכונים, בוודאי החוליות החלשות ביותר בתוכנית, בטח כששני מלפפונים יבשים נדרשים לבצע משחק תפקידים. נקודת האור היחידה היא כתבות המיקרופון המשוטט. אלו אייטמים פשוטים שמועתקים מהתוכניות של ג'יי לנו ודייוויד לטרמן, והם תמיד מספקים את הסחורה. גם פה צריך לחדד יותר, להקצין, ליצור אבסורד, להגחיך פרות קדושות, להתעסק עם הסוריאליסטי. רגע מצחיק בתוכנית היה תשובות של עוברי אורח לשאלה: "אם תפרוץ מלחמה כוללת כפי שמזהיר ראש הממשלה, האם היא תהיה יותר כוללת או יותר מוצדקת?". וזה היה רגע בודד.



0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully