וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, אדוני, אתה בנו של השטן או סתם מפגר?

3.3.2001 / 18:53

דנה קסלר על "שטן על הזמן", סרט שהוא דבילי אפילו יותר מהפרצוף של אדם סנדלר

אם ג'ים קארי הוא האיש בעל אלף הפרצופים, אדם סנדלר הוא האיש בעל הפרצוף הדבילי האחד. זה היה משפט גרוע, אבל הוא איכשהו עובר, שזה פחות או יותר ההיגיון שעומד מאחורי בחירת הבדיחות בסרט החדש של סנדלר, "חבל על השטן". או שאולי קוראים לזה "שטן על הזמן", אני תמיד מתבלבלת בביטויים של הצעירים האלה עם הפלאפונים.

איך שלא יהיה, בסרט החדש שלו משחק סנדלר מעין מפגר על-טבעי שאת גילו קצת קשה לאמוד. יש לו פרצוף עקום, תלאי של פנטרה על הז'קט ותספורת מודז. הסיבה לזהותו המורכבת והמבולבלת היא, כפי שמסתבר במהלך הסרט, שאבא שלו הוא השטן (הארווי קייטל) ואילו אמא שלו היא מלאכית עם אישיות של כוסית ייצוגית מ"הצלצול הגואל" (ריס ווית'רספון). כשאבא שלו נקלע לצרות, נשלח סנדלר מהגיהנום לרחובות ניו יורק כדי לתקן את העוולה, שזה דבר לא פשוט בשביל מפגר עם פרצוף עקום. בסוף הוא כמובן מצליח לעשות את זה (לא בלי עזרתו האדיבה של אוזי אוסבורן ותוך כדי השחתת פניו של הנרי ווינקלר בדרך), וגם לגרום לפטרישיה ארקט להתאהב בו. זה בטח בזכות הטרנינג.

הסרט עמוס הד-בנגרז לא אמינים, בדיחות משומשות (ראס מאייר לא השתמש כבר בוויץ של לתקוע להיטלר דברים בתחת?), אפקטים מיוחדים (יא אללה, איך אדם סנדלר אחד מתפרק פתאום לעשרות ג'וקי אדם סנדלר קטנים במחי מחשב) ושחקנים אורחים, מ- Harlem Globetrotters ועד רודני דיינג'רפילד. ואם תהיתם לאן נעלם טרנטינו בשנים האחרונות – ובכן, הוא משפיל את עצמו בסרטים של אדם סנדלר. אישית הייתי מעדיפה שאדם סנדלר ישפיל את עצמו בסרטים של טרנטינו. מה אני אגיד לכם? הלוואי שהפנים שלו ייתקעו ככה לנצח.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully