וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת תגבה מיסים על מדיה דיגיטלית

3.3.2001 / 18:53

החל מהחודש הבא תטיל צרפת מס על דיסקים הניתנים לצריבה ומדיה דיגטלית אחרת; עיקר ההכנסות ישולמו כתמלוגים לאומנים ולחברות התקליטים; חלק מן ההכנסות ישמש לעידוד כשרונות צעירים

צרפת תטיל החל מהחודש הבא מס חדש על מדיה דיגיטלית, כך מדווח הרג'יסטר הבריטי. המס נועד לפצות יוצרים, אשר יצירתם עשויה להיות משוכפלת על גבי דיסקים. בכך מצטרפת צרפת לגרמינה שכבר גובה מס כזה.

זכויות היוצרים במדינות אירופאיות רבות ובניהן צרפת, חלות רק בצורת מיסים על מכשירים ישנים הפועלים בפורמט מגנטי. המס הצרפתי החדש, שייגבה החל מהחודש הבא, יחול על מדיה דיגיטלית, כמו כרטיסי זיכרון, דיסקים הניתנים לצריבה וכדומה. המס הצרפתי אמנם לא חל על כוננים קשיחים (הארדיסק) וחומרת הקלטה כמו צורבים, אולם ככל הנראה, אלה יצטרפו לרשימה בקרוב.

לדברי שר התרבות הצרפתי רק שלושה רבעים מהכנסות המס ילכו לתמלוגים, הרבע הנותר ילך לעידוד כשרונות צעירים. תעשיית האלקטרוניקה כבר מאיימת בתביעה למניעת המס, מכיוון שהוא יעלה את המחירים ויוריד את המכירות.

גרמניה היתה הראשונה באירופה להחיל מס זכויות יוצרים על מדיה דיגיטלית בנובמבר אשתקד, כאשר ארגון זכויות היוצרים הגדול בגרמניה (GEMA) הגיע לפשרה עם יצרנית הצורבים היולט-פקארד, לפיו היא תשלם פיצויים על הצורבים שמכרה עד ליום ההסכם, ו-5.16 דולר על כל צורב שתמכור בהמשך. גרמניה מטילה מראשית השנה מס גם על דיסקים הנתינים לצריבה. בבריטניה טוענים, כי מס כזה לא יכול לכסות את ההפסדים, ועל כן לא עברה חקיקה בנושא.

בישראל, קיים מ-96' תיקון לפקודת זכות יוצרים (ובשמו העממי: חוק הקלטות הריקות), אשר הופך הקלטות ביתיות לחוקיות, ומפצה את האומנים בחמישה אחוזים מההכנסות ממכירת המדיה המגנטית, כסף אשר מגיע מתקציב המדינה, ולא מיצרני או צרכני המדיה. אולם משיחה, שנערכה בנובמבר עם היועצת המשפטית של אקו"ם, נילי ורקר, עולה כי האוצר לא העביר את הכסף לאקו"ם מאז שהחוק נכנס לתוקף. לפיכך, אין בינתיים כוונה להרחיב את החוק למדיה דיגיטלית, מכיוון שמסגרת חוק כזו רק תרחיב את חוקיות ההעתקות, ללא פיצוי הולם לאומנים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully