וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערפאת מוחה על הפסקת המגעים: "אסכים להיפגש עם ברק בכל עת"

3.3.2001 / 18:53

ראש הממשלה החליט אתמול לבטל את הפגישה עם יו"ר הרשות בעקבות הנאום הבוטה שנשא בדאבוס; ערפאת האשים את ישראל בהפרת זכויות האדם, בדיכוי והרעבה וקרא להתערבות בינלאומית במצב

יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, מחה הלילה על החלטת ברק להפסיק את המגעים בין ישראל לרשות הפלסטינית עד לבחירות. "אני עדיין מחויב לתהליך השלום, ואם הכרחי הדבר, אסכים להיפגש אישית עם ברק בכל עת", אמר ערפאת בסיום פגישה עם מזכ"ל האו"ם בדאבוס.

ראש הממשלה, אהוד ברק, החליט אתמול לבטל את הפגישה המתוכננת עם ערפאת ולהפסיק את המגעים בתגובה לנאומו הבוטה של יו"ר הרשות והודיע ש"אין טעם במגע עם ערפאת. אני מנתק מגע עד הבחירות". ברק הודיע בשטוקהולם מחר הודיע לראש ממשלת שבדיה ולמזכ"ל האו"ם על ביטול הפגישה בשטוקהולם מחר.

בנאום שנשא אתמול ערפאת בוועידה הכלכלית בדאבוס, הוא תקף את ישראל והאשים אותה בהפרת זכויות האדם בשטחים, בדיכוי והרעבה. ערפאת האשים את ישראל בניהול מלחמה ברברית ובאחריות להרס הכלכלה הפלסטינית. "ממשלת ברק וקודמותיה, ובהן ממשלת נתניהו, מנהלות מדיניות של סגר, הרעבה וענישה קולקטיבית", אמר והוסיף ש"אלה הפרות של זכויות האדם, החוק ההומניטרי הבינלאומי ואמנת ז'נבה להגנה על אזרחים במצב מלחמה". ערפאת גם האשים את ישראל בהפצצת שטחי הרשות הפלסטינית בפגזי אורניום, ובשימוש בטנקים וטילים וקרא לקהילה הבינלאומית להתערב ולהביא לסיום המצב.

השר שמעון פרס, שנאם גם הוא בוועידה, אמר בתגובה כי ישראל נקטה בצעדים כדי להילחם באלימות הפלסטינית, שבחלקה לא נשלטת על ידי הרשות. במהלך התגובה לנאומים התפתחה מלחמה מילולית בין פרס לערפאת, כשהשניים נכנסו אחד לדברי השני. עם זאת, הבהירו שניהם כי הם מחוייבים לשלום.

אבו עלא: "השגנו רצף טריטוריאלי"

כתבנו שי שריג מוסיף:

ראש המועצה המחוקקת הפלסטינית, אבו עלא, אומר הבוקר בראיון מקיף לביטאון הרשות הפלסטינית "אל-איאם" כי אחת התוצאות של המו"מ המרתוני שהתנהל בשבוע האחרון בטאבה שבמצרים הינו השגת רצף גיאוגרפי של שטחי הגדה המערבית, למעט מספר נקודות בצד המערבי, שעדיין נתונות למו"מ בין הצדדים. אבו עלא מאשר כי עמדת ישראל התקרבה מעט יותר לעמדת הפלסטינים בסוגיית האדמה, אך מדגיש כי לא חלה שום התקדמות בסוגיית הפליטים.

לדבריו, ישראל הציעה להעניק לפלסטינים 96 אחוזים משטחי הגדה, אך הפלסטינים דחו זאת בדרישה לקבל לידם את האדמה כולה, "אפילו לא סנטימטר אחד פחות". הוא מוסיף, כי אם ייעשו תיקוני גבול כלשהם, הם צריכים להיות "הדדיים" מבלי לפגוע ברצף הגיאוגרפי של האדמות הפלסטיניות.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully