וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל משרד האוצר: ניתן להגיע להסכם

3.3.2001 / 18:53

בן בסט קרא להסתדרות להפסיק את השביתה לאור ההתקדמות במו"מ; החרפת העיצומים גרמה לשיבושים קשים במשק: תנועת הרכבות מושבתת, וכן מעונות היום, מרפאות הקהילה ומשרדי הממשלה

מנכ"ל משרד האוצר, פרופ' אבי בן בסט, אמר היום כי הפערים בין האוצר להסתדרות הצטמצמו, וניתן להגיע להסכם. בעקבות ההתקדמות במו"מ, קרא בן בסט להסתדרות לעצור את השביתה, ולא להחריפה, כך דווח בקול ישראל.

נציגי ההסתדרות והאוצר ייפגשו אחר הצהריים, וימשיכו בערב במו"מ. האוצר הסכים עד כה לתוספת שכר של שלושה אחוזים ושלושה רבעים, אך ההסתדרות דורשת שישה אחוזים.

החלטת ההסתדרות להחריף היום השביתה במשק גרמה לשיבושים קשים בחיים במדינה. שר האוצר, אברהם שוחט אמר אתמול: "זו עלולה להיות שביתה קשה מאוד", ואילו יו"ר ההסתדרות, עמיר פרץ קבע כי "עד שלא תהיה פריצת דרך של ממש - לא נכנע". למרות השיחות המרתוניות שנמשכו עד לשעות הלילה המאוחרות, ישראל קמה הבוקר לערמות הזבל המצטברות ברחובות.

עיריית ירושלים הודיעה היום, כי היא מחלקת שקי אשפה גדולים לתושבים, כדי לנסות למנוע את פיזור האשפה ברחובות, בשל שביתת עובדי הרשויות המקומיות. עובדי העיריה אינם אוספים זבל במרכז ירושלים, למרות שהמשטרה ביקשה מהם לאסוף אשפה מטעמי ביטחון.

רשויות הנמלים הושבתו היום כליל, כמו גם תנועת הרכבות, ועבודת הנהגים השכירים של חברת האוטובוסים "אגד". למרות האיומים להשבית את נמל התעופה בן גוריון, הפעילות מתנהלת כסדרה. הבדיקה הביטחונית נעשית באופן ידני וכ-15 טיסות המריאו עד כה מהשדה.

הסתדרות הפקידים התירה מחר לנהגי האוטובוסים המסיעים תלמידים לבתי הספר לשוב לעבודתם. זאת בעקבות בקשת המועצות האזוריות שטענו כי העיצומים גורמים להשבתת אלפי תלמידים מלימודיהם.

המשטרה הודיעה, כי בשל העיצומים במשרד התחבורה, לא ירשמו דו"חות לנהגים שרישיון הרכב שלהם פג באמצע החודש.

שירותי 144 של בזק מושבתים גם כן, כמו גם שירות התיקונים.
עובדי בזק הודיעו, כי כל קווי הטלפון של משרד האוצר בירושלים מקולקלים, ואין בכוונתם לתקנם כל עוד נמשכת השביתה. עם זאת בכוונתם לתקן 40 אלף קווי טלפון שנפלו במרכזת רמת יצחק, שברמת גן, לאחר שההתסדרות התירה להם לתקן קווים של לקוחות פרטיים.

מרפאות החוץ של בתי החולים מושבתות גם הן, למעט מרפאות אונקולוגיות והפריה חוץ גופית. מרפאות הקהילה של קופות החולים מושבתות גם כן. בכל משרדי הממשלה אין קבלת קהל, או מענה טלפוני, פרט לביטוח הלאומי שמשלם קצבאות זיקנה והבטחת הכנסה. חברת החשמל לא תתקן תקלות במשרדי ממשלה אלא רק לאזרחים. מעונות היום של ויצ"ו, נעמת ואמונה לא פועלים ובאוניברסיטאות מושבתות הספריות, ולא נערכות בחינות.

הפער בין הצדדים הוא שני מיליארד דולר

הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי שניסה אתמול במשך כל שעות היום לגשר על הפערים, יצא מחדר הדיונים והכריז כי אין מנוס משביתה כללית: "נפנה לממשלה ונבקש ממנה להוציא צווי ריתוק אישיים", צוטט רכלבסקי בעיתון "מעריב". רכלבסקי הדגיש כי משרד האוצר ערוך לקרב משפטי נגד השובתים על מנת למנוע סבל מיותר מאזרחי המדינה.

בהסתדרות מדגישים כי המאבק יימשך כל עוד לא יושגו הסכמים לגבי הגמלאים והעובדים. "כל השינוי שהאוצר מדבר עליו זו התקדמות של עוד רבע אחוז לשלוש שנים. זו בושה", קבע פרץ. פרץ דחה את הטענות לפיהן ההסתדרות מנצלת את הבחירות למטרתה, "שיתייחסו לעובדים כמו שצריך ושלא יגידו לי שאנחנו שובתים משיקולי בחירות", סיכם פרץ.

הפער בין דרישות ההסתדרות להסכמות האוצר הוא שלושה אחוזים, שהם שני מיליארד שקלים. על פי הערכה, הנזק הכספי הנגרם למשק מגיע ל-20 מיליון שקלים ליום, לא כולל איבוד השווקים בחו"ל ופגיעה במוניטין, בשל אי עמידה בהתחייבות יצוא.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully