וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: אם לא ייענו לדרישותינו נחטוף חיילים נוספים

3.3.2001 / 18:53

מזכ"ל החיזבאללה אמר את הדברים בהתייחסו למשא ומתן עם ישראל בנושא החלפת השבויים; למרות זאת נסראללה לא שלל את האפשרות כי העסקה תצא לפועל עוד לפני הבחירות בישראל

העיתון הלבנוני "א-ספיר" מדווח הבוקר כי התיווך הגרמני בעניין חילופי השבויים בין ישראל לארגון החיזבאללה נמשך וכי ראש הממשלה אהוד ברק דחה פעם נוספת את דרישת החיזבאללה לשחרר אסירים פלסטיניים.

מזכ"ל החיזבאללה, השייח חסן נסראללה, איים אמש כי הארגון יחטוף ישראלים נוספים, אם ישראל לא תסכים למלא את דרישות החיזבאללה, בנוגע לעסקת החזרת השבויים המוחזקים בידי הארגון כיום. נסראללה אמר את הדברים במסיבת עיתונאים בביירות.

"אמרתי לברק שאם יסרב לתנאים הצודקים שהצבנו ואם ירצה לשכנע אותנו שהחיילים שברשותנו אינם מספיקים לשחרור האסירים הערבים - נאלץ לחטוף חיילים ופקידי ממשל נוספים", אמר נסראללה והוסיף, "אנחנו מוכנים לכך ונעשה זאת".

למרות האיום, אמר נסראללה כי קיימת אפשרות שעסקת החילופין תצא לפועל עוד לפני הבחירות בישראל, אך סרב להוסיף פרטים נוספים.

אתמול החסירה ישראל ללבנון מחבל של החיזבאללה שהיה אסור בארץ מאז שנת 1991. ישראל לא קשרה את השיחרור למו"מ על החטופים אולם משפחות החיילים הביעו תקווה כי "דברים יתחילו לזוז" בעקבות השיחרור הזה.

ישראל שיחררה

ישראל שיחררה היום את מוחמד עלי בדיר, מחבל מארגון החיזבאללה שנעצר לפני 10 שנים בהתקפה על חיילי צה"ל בדרום לבנון. רכב של ארגון הצלב האדום הוביל את בדיר, בן 31, לתוך לבנון אחרי שחרורו מהכלא הישראלי.

מקורות בלבנון מסרו שבדיר הוא אחד מ-16 מחבלים הכלואים בישראל, ושהוא שוחרר משום שסיים לרצות את תקופת מאסרו. לפי המקורות שחרורו של בדיר לא היה קשור למשא ומתן בין ישראל לחיזבאללה על שחרור ארבעת החטופים. עם זאת, ההערכות הן כי השחרור יוכל לתרום למאמצי המתווכים הגרמניים שמנסים לקבל סימן חיים כלשהו מהחטופים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully