וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק הפסיק את המגעים עם ערפאת עד הבחירות

3.3.2001 / 18:53

הסיבה: ערפאת החליט לבטל את הפגישה בין השניים בשבדיה; יו"ר הרשות תקף הערב את ברק, בנאום בפני הוועידה הכלכלית בדאבוס; הליכוד: "ברק גם אכל את הדגים המסריחים וגם גורש מהעיר"

"אין טעם במגע עם ערפאת. אני מנתק מגע עד הבחירות", כך אומר הערב ראש הממשלה אהוד ברק, שהחליט על הפסקת המגעים עם יו"ר הרשות הפלסטינית, יאסר ערפאת, והפלסטינים עד הבחירות. ראש הממשלה ציין כי המגעים הביטחוניים ימשיכו כסדרם. ברק הוציא את הודעתו ככל הנראה לאחר שהבין, כי יו"ר הרשות אינו מתכוון להיפגש אתו לפני הבחירות, ולאחר שנשא נאום קשה נגד ראש הממשלה ונגד ישראל, בוועידה הכלכלית בדאבוס.

"ממשלת ישראל ממשיכה לדבוק בתהליך השלום על בסיס עמידה על האינטרסים החיוניים של ישראל: לא תהיה זכות שיבה של פליטים פלסטינים לתוך שטח מדינת ישראל, ראש הממשלה לא יחתום על שום מסמך המעביר את הריבונות בהר הבית לידי הפלסטינים ו-80 אחוז מן המתיישבים ביהודה, שומרון וחבל עזה, יישארו בריבונות ישראל", נאמר בהודעת ראש הממשלה. ברק היה אמור להיפגש עם ערפאת בשטוקהולם, ביום שלישי הקרוב, אך ביטל את הפגישה והודיע על כך לראש ממשלת שבדיה ולמזכ"ל האו"ם.


השר שמעון פרס נפגש הערב ביחידות עם ערפאת, בדאבוס, כך פורסם הערב בגלי צה"ל. ערפאת אמר בפגישה, כי לא היה מודע לכך שישנה אפשרות לפגישה שלו עם ראש הממשלה, ברק. ראש הרשות בירך על תוצאות השיחות בטאבה, אך הוסיף כי אינו סבור שהושגו שם סיכומים. פרס וערפאת סיכמו שהמו"מ יימשך גם לאחר כינונה של ממשלה חדשה בישראל.

בתגובה על הודעתו של ברק מסרו היום בליכוד כי: "שוב מסתבר שלהתרפסות של ברק אין גבול. ברק שניהל מו"מ תחת אש וטירור גם אכל את הדגים המסריחים וגם גורש מהעיר. לאחר שנכשלה הפקת טאבה נכשלה גם הפקת תשדיר התעמולה בכיכובם של ברק וערפאת. ברק הבטיח שלון והביא עלינו מחלמה".

מחיאות כפיים

הערב בדאבוס, קרא יו"ר הרשות הפלסטינית לקהילה הבינלאומית להגן על הפלסטינים מהענישה הקולקטיבית שמפעילה ישראל. ערפאת מתח ביקורת על ראש ממשלת ישראל, אהוד ברק. לטענתו ברק מנהל "מלחמה אכזרית" נגד העם הפלסטיני, תוך שימוש באורניום ובפלוטוניום. יו"ר הרשות הוסיף כי ראש הממשלה ניסה להחניק את הכלכלה הפלסטינית, והעובדה הזו מעוררת שאלה "האם ישראל רוצה בשלום". יאסר ערפאת אמר, כי הפלסטינים מחויבים לדרך השלום. "שלום כולל ושלום של אמיצים".

לאחר שנשא דברים נפגש ערפאת עם השר לפיתוח אזורי, שמעון פרס, שהגיע גם הוא לוועידה. פרס, שנשא דברים בפני באי הוועידה, זכה למחיאות כפיים סוערות. השר לפיתוח אזורי אמר לנוכחים כי ברק הוא ממשיכו של רבין.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully