וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזילות הנפט

3.3.2001 / 18:53

מניות הנפט התרסקו היום בעקבות החלטת חברת החשמל לרכוש גז מהמצרים; המדדים המובילים רשמו היום ירידות של מעל לשני אחוז

הבורסה נסגרה היום בירידות שערים חדות.

מדד תל אביב 100 ירד ב-2.71 אחוז לרמה של 447 נקודות, המעו"ף איבד 2.8 אחוז מערכו וירד לרמה של 456 נקודות והתל-טק רשם ירידה חדה יותר של 3.23 אחוז לרמה של 370 נקודות. מחזור המסחר בינוני והסתכם ב-260 מיליון שקל.

מניות הנפט רשמו ירידות שערים חדות בעקבות החלטת חברת חשמל ביום חמישי לרכוש מהשותפות המצרית, חברת מרחב וממשלת מצרים, את רוב תצרוכת הגז שלה.

יחידת השתתפות באבנר יורדת ב-18.39 אחוז, לאחר שהבוקר פתחה בירידה של כ-33 אחוז, יחידת השתתפות בדלק קידוחים ירדה ב-26 אחוז, דלק אנרגיה רשמה ירידה של 21.5 אחוז ויחידת השתתפות בישראמקו סיימה בירידה של 12.7 אחוז.

היום פורסם כי ים תטיס הודיעה בסוף השבוע כי הנחתה את יועציה המשפטיים לבחון את מכלול היבטי מכרז ספקי הגז של חברת חשמל וכי בחינה ראשונית של המכרז מעלה חשש שנפלו בו "פגמים מהותיים". בשנה שעברה עלו מניות הנפט באופן חד ביותר בעקבות גילוי מאגר גז באזור אשקלון, המוערך בלמעלה מ-3 מיליארד דולר. אז העריכו כי השותפות תספק לחברת החשמל את הגז בשנים הקרובות.

מלבד מניות הנפט נרשמו גם מחזורים גבוהים במניית בזק, בסך 36 מיליון שקל, שרשמה ירידה של 3.4 אחוז, מניית בנק הפועלים שירדה ב-1.74 אחוז והמניות הדואליות טבע שירדה ב-2.67 אחוז בעקבות ארביטראז' שלילי שרשמה בסוף השבוע בניו יורק ומניית נייס שסיימה בירידה של 1.7 אחוז, למרות פתיחה חיובית הבוקר של 2 אחוז בעקבות פער ארביטראז' חיובי של חמישה אחוז עם ניו יורק.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully