וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתב"ג במצור, הנמלים משותקים, הרכבות עומדות

3.3.2001 / 18:53

אל על הודיעה על השבתת טיסותיה, אך חזרה בה ומסרה כי הטיסות יתקיימו על פי התנאים בשטח; יותר מאלף ישראלים תקועים בנמלי התעופה באירופה; המו"מ בין האוצר להסתדרות יתחדש הערב

השביתה במשק הפכה בשעות האחרונות למאוד לא ידידותית. עקב השיבושים הקשים בשדה התעופה הודיעה חברת אל על כי טיסותיה יתקיימו בהתאם לתנאים בשדה התעופה. מוקדם יותר הודיעה החברה על השבתה כוללת של כל טיסותיה, אך חזרה בה. חברות התעופה הזרות ביטלו כבר 15 טיסות שהיו אמורות להגיע לארץ, ויותר מ-1,000 ישראלים, שהיו אמורים להגיע לארץ, תקועים בנמלי התעופה באירופה. גם נבחרת הכדורסל של ישראל תקועה בנמל התעופה בבוקרשט.

עובדי חברת שירותי תעופה, הנמצאים בסכסוך עבודה ממושך עם ההנהלה חוסמים את הכניסות והיציאות משדה התעופה ובמקום מתחילים להיווצר פקקי תנועה גדולים.

נמלי הים בחיפה ובאשדוד הושבתו גם הם ועשרות אוניות תקועות בנמלים ואי אפשר לשחרר סחורות. משרד התחבורה הנחה את חברת "אגד" לתגבר את קווי האוטובוסים בעקבות השביתה ברכבת. נסיעת חיילים בקו חיפה תל אביב מתבצעת ללא תשלום.

בצהריים הסתיימה ללא תוצאות פגישתם של ראשי האוצר וההסתדרות, שנמשכה מאז אתמול בערב. הצדדים יצאו למנוחה וייפגשו שוב בשמונה בערב. הממונה על השכר באוצר, יובל רכלבסקי, אמר כי הפערים בין עמדות הצדדים עדיין גדולים.

עד לשעות הצהריים התקיימה השביתה במתכונתה החלקית. במשרדי הממשלה, בלשכות העבודה, וברשויות המקומיות לא התקיימה קבלת קהל, באוניברסיטאות לא ניתנים שירותי ספריה ולא ניתן להירשם לשנה הבאה. רשות הדואר עובדת כרגיל.

התעשיינים מעריכים כי נזקי השביתה הגיעו ליותר מ-200 מיליון שקלים. התאחדות התעשיינים דרשה היום מהיועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, להוציא צווי ריתוק לעובדי רשות הנמלים או שהממשלה תכריז על מצב חירום בנמלי הים.


המדינה מתכוונת לערער היום בפני בית הדין הארצי לעבודה על החלטת בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, לדחות את הבקשה להוציא צווי מניעה נגד העובדים במגזר הציבורי הנוקטים בעיצומים.

ההסתדרות דורשת תוספת של 16 אחוזים

ההסתדרות משביתה את המשק על רקע אי הסכמה בנוגע להסכם השכר החדש. ביום שישי הציעו פקידי האוצר ליצור התאמה בין שיטת העדכון במשק של שכר הבכירים לזו של שכר שאר השכירים. ראשי ההסתדרות דחו את ההצעה והם דורשים תוספת שכר של 16 אחוז. האוצר, לעומתם, מציע תוספת של אחוז אחד בלבד. בנוסף לכך, דורשת ההסתדרות קביעת סולם שכר חדש, שעל פיו השכר הנמוך ביותר יהיה שכר המינימום, והגבוה ביותר זה שמקבלים בכירים בממשלה, המועסקים בחוזים אישיים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully