וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה קיבלה את מסקנות ועדת וינוגרד

3.3.2001 / 18:53

על פי ההמלצות יופחת שכר הלימוד ב-50 אחוזים במהלך חמש השנים הבאות; הסטודנטים: זהו יום הסטורי, אבל נמשיך להיאבק למען הקלות נוספות לסטודנטים

מאת גלי סימן-טוב

הממשלה קיבלה פה אחד את החלטת ועדת וינוגרד להורדה הדרגתית בשכר הלימוד. על פי ההצעה שנתקבלה יופחת שכר הלימוד במוסדות להשכלה גבוהה המתוקצבים ללימודי התואר הראשון ב-50 אחוזים במשך חמש השנים הקרובות. בשנה הראשונה יופחת שכר הלימוד ב-14 אחוזים ובארבע השנים העוקבות ב-9 אחוזים בכל שנה. במכללות הבלתי מתוקצבות יזכו הסטודנטים להפחתה באותו הסכום בשקלים כפי שתינתן ללומדים במוסדות המתוקצבים.

על-פי ההחלטה שנתקבלה בוועדה בתחילת החודש ההפחתה בשכר הלימוד לא תהיה על חשבון המוסדות להשכלה גבוהה, אלא מתקציב הממשלה.

"מאות אלפי בתים בישראל שהיו, יש ויהיו בהם סטודנטים, ייהנו מהחלטה זו. סטודנט בישראל יוכל לרכוש השכלה גבוהה, ללא קשר לרקע החברתי-כלכלי ממנו בא" אמר היום ראש הממשלה אהוד ברק על אימוץ ההחלטות.

גיא קלנר, יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, בירך אף הוא על אימוץ ההחלטות, למרות שלא היה מופתע מכך: "זהו יום הסטורי היום, הגענו אל היעד הסופי עם אישורה של הממשלה. מהיום תדע כל ממשלה שתקום כי היא מחוייבת להחלטה הזו. מבחינתנו זה לא סוף דבר, אנחנו נמשיך לפעול כדי לקדם הצעות נוספות כגון הקלות בארנונה לסטודנטים, נגישות סטודנטים לאונברסיטאות, מעונות, והקמת מרכז מרשם ארצי".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully