וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: הסא"ל ניסה לשכנע חיילת שלא תתלונן נגד האל"מ

25.5.2003 / 7:20

ניסה לשכנע הצעירה לבטל תלונת הטרדה מינית שהגישה נגד חברו; אמר לה: לפעמים קורים דברים שלא היו צריכים לקרות, אבל צריך להמשיך הלאה; הואשם בהטרדת עד ושיבוש הליכי משפט

צה"ל חוזר אחורה בזמן - קצין בדרגת סגן אלוף שניסה להגן על חברו, אלוף משנה שהואשם בהטרדה מינית, ניסה לשכנע את החיילת המתלוננת שתחזור בה ותבטל את תלונתה. מכתב האישום, שהוגש לבית הדין המיוחד בקריה, עולה כי הקצין הבכיר אמר לחיילת כי "לפעמים קורים דברים בחיים שהם לא בסדר ולא היו צריכים לקרות, אבל צריך להמשיך הלאה". הוא המשיך במסכת השכנועים והבהיר לצעירה כי "יש לו (לאל"מ) משפחה והוא בתפקיד מאוד גדול בצבא. כל הנושא הזה עלול לפגוע בו". על פי הדיווח ב"מעריב", הקצין המשיך ושאל את המתלוננת מה הוריה חושבים על תלונתה והמליץ לה לשקול זאת שנית.

על פי החשד, הוטרדה הטוראית ה.ש בקיץ 2001 על ידי אלוף משנה מהדרום. למרות נסיונותיו העקשניים של הקצין, לא הסירה החיילת את תלונתה ואף הגישה תלונה נוספת - על הסא"ל. הוא זומן לחקירה באזהרה במצ"ח ולאחר שהוזהר שלא יספר על פרטי החקירה - הזהיר את חברו האל"מ. הקצין מואשם בהטרדת עד, בשיבוש מהלך משפט ובהתהנהגות לא הולמת.

בתוך כך פירסמה הרשות לתכנון כוח אדם שבמשרד העבודה נתונים שנאספו בקרב נשים בנות 20-45 ששירתו בצה"ל. מהנתונים עולה כי 95 אלף נשים הוטרדו בעת שירותן הצבאי במהלך 25 השנים האחרונות. עוד עלה כי 16.4% מהנשים מוטרדות מינית בצה"ל לעומת 13% בשוק האזרחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully