וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט הסארס: ירידה של 18.5% במספר הטיסות בעולם באפריל

יהודה שויצר

23.5.2003 / 16:16

מנתוני האיגוד הבינלאומי של חברות התעופה, עולה כי באזור אסיה נרשמה ירידה חדה במיוחד של 44.8% במספר הטיסות בשל מחלת הסארס

המלחמה שהתחוללה בעיראק בשילוב עם בהלת הסארס הובילה לירידה של 18.5% במספר הטיסות בעולם בחודש אפריל. מנתוני ה-IATA, האיגוד הבינלאומי של חברות התעופה, עולה כי באזור אסיה נרשמה ירידה חדה במיוחד של 44.8% במספר הטיסות בשל מחלת הסארס.

"לשילוב חסר התקדים של שני המשברים היתה השפעה הרסנית על תחבורת האוויר הכלל עולמית, בעוצמה שמשתווה לזו שהיתה ב-11 בספטמבר", אמר ג'ובאני ביסיגאני, יו"ר האיגוד.

דברים דומים נאמרו בכנס בתחילת השבוע של חברות התעופה שנערך בפיליפינים שם העריכו הנואמים כי מגפת הסארס גרמה נזק קשה יותר לענף התעופה ממתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר. בכנס צוין כי חברות התעופה בעולם הפסידו כבר יותר מ-10 מיליארד דולר השנה עם התפרצות המגפה. להערכת רבים בענף התעופה אם לא יינקטו צעדים למניעת תפוצת מחלת הסארס, הפסדי חברות התעופה יחמירו.

ראוי לציין כי חברות התעופה הן לא הנפגעות היחידות מאפקט מחלת הסארס. חברת אינטרקונטיננטל, מפעילת מלונות אינטרקונטיננטל, קראון פלאזה והולידיי אין, רשמה נפילה של 30% ברווח החצי שנתי, בעקבות מגפת הסארס והמלחמה בעיראק. הרווח לפני מס היה 111.8 מיליון דולר בששת החודשים שהסתיימו במארס, ירידה של 30% לעומת התקופה המקבילה, ומעט מתחת לתחזיות האנליסטים. הכנסות החברה היו ללא שינוי - 1.6 מיליארד דולר. בעקבות החולשה העסקית הודיעה החברה כי תקצץ 800 משרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully