וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולים מבקשים מהרב עובדיה: להפריד את הדת מהמדינה

3.3.2001 / 18:53

30 עולים קיימו עצרת מחאה בסמוך לביתו של הרב עובדיה בירושלים, על דבריו נגד המהפכה החילונית והעלייה מרוסיה; "הם רוסים, מי סופר אותם", הגיבו עוברי אורח שנשארו אדישים למפגינים

מאת תולי שרגאי

30 עולים, חברי הסיעות הבחירה הדמוקרטית, מרצ וישראל אחת, קיימו היום עצרת מחאה בכניסה לשכונת הר נוף, מעוז ש"ס. הסיבה להפגנה - דבריו של הרב יוסף בגנות הרוסים במוצאי שבת.

המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב "להפריד את הדת מהמדינה", "עובדיה יוסף, תוריד ת'משקפיים. זאת המדינה שלנו" ואחרים ומדי פעם צעקו קצת. אבל רוב העוברים והשבים בשכונה כלל לא ידעו מה הרב אמר, ובירושלים קור אימים, והם רק שלושים מפגינים בתשלום, והרב בכלל לא נמצא היום בשכונה, אלא בביקור אצל אריה דרעי בכנסת. כך שהרחוב הש"סי התעלם מהם כמעט לחלוטין. "אם הם היו שמאלנים אז חבל על הזמן, אבל הם רוסים, מי סופר אותם", הפטירו צעירים מקומיים, שאפילו לא טרחו להתעמת עם המפגינים.

בדרשת סוף השבוע שלו קרא להם עובדיה "רוסים" במלעיל וטען כי כל המהפכה האזרחית של ברק נועדה רק עבורם. ביום ראשון הצטרף ח"כ שלמה בניזרי לחגיגה ואמר ש-70 אחוז מהרוסים אוכלי טריפות.

תגובתם של מנהיגי מפלגות העולים היתה פושרת עד בלתי קיימת, מי רוצה להתעמת עם השותפים העתידיים לקואליציה. "זה נכון וזה נכון", הגיב אחד הצעירים הש"סניקים, "ידוע שהמהפכה החילונית זה רק להם, כי רובם לא יהודים".

"אני יהודי, אני אוהב את המדינה", אמר אלכס רייצין וניסה להתעלם ממקהלת הילדים שצעקו לו בוז. "אנחנו אזרחים, לא משנה הדת של האזרח". רייצין היה ברוסיה מהנדס רכבת תחתית, אבל בארץ אין רכבת תחתית והוא עובד בחלוקת עיתונים ועלוני פרסומת. את אותו חוסר התאמה בין המציאות הרוסית למציאות הישראלית מפגינים העולים כשבהם מתפרצים אל הוויכוח הישראלי הנצחי ודורשים להפריד את הדת מהמדינה.

"כבוד הרב, אנו מתייחסים בכבוד הראוי אל אורח החיים שלך, ואנו דורשים יחס זהה אלינו ואל ערכנו. הדרך היחידה לעשות זאת היא ע"י חקיקת חוקה והפרדת הדת מהמדינה. אנא, התפלל להצלחתנו", קראו המפגינים לעובדיה.

"לפחות הם היו יכולים לכתוב רב על הפלקטים. זאת חוצפה", סיכם את האירוע אחד הצעירים הדתיים שעבר שם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully