וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: גורמי המודיעין הזהירו מטרור ציוני

רויטרס

21.5.2003 / 15:44

אחרי הפיגוע במלון קינג דיוויד ב-1946 חששו הבריטים מגל טרור שיפעילו יהודים בלונדון; מסמך שנחשף כעת מגלה שהמשטרה קיבלה הוראה לעקוב אחרי כל יהודי שמגיע מהמזרח התיכון

שירותי המודיעין הבריטיים עקבו בשנות ה-40 אחרי כל היהודים שהגיעו מישראל בשל חששם מ"טרור ציוני בינלאומי". ממסמכים שנחשפו מארכיון שירות המודיעין המלכותי אם.איי-5, עולה כי החשש התגבר אחרי פיגוע הטרור המפורסם שביצעו חברי האצ"ל ב-1946 נגד קצינים בריטיים במלון קינג דיוויד בירושלים.

בסוכנות הביון חששו שהמחתרות היהודיות שפעלו בארץ בתקופת המנדט, יעבירו את פעולתם גם לשטח בריטניה ויבצעו שם פיגועים והתנקשויות. ראש האם.איי-5 כתב, במסמך שהכין לקראת פגישה עם ראש הממשלה דאז, כי "נציגנו בירושלים קיבל מידע לפיו האצ"ל והלח"י החליטו לשלוח חמישה תאי טרור שיפעלו בדומה למחתרת האירית". לדבריו, "הטרוריסטים מתכוונים להכות, כלשונם, את הכלב בתוך המלונה".

האם.איי-5 התריע בפני הממשל בלונדון על כוונות של המחתרות היהודיות לפעול נגד מחנות המעצר בקפריסין בהם הוחזקו מעפילים יהודים. מהמסמכים עולה כי המשטרה מונתה לעקוב אחרי קבוצות יהודיות בבריטניה ואחרי כל יהודי שהביע הזדהות עם פעולות ההתנגדות בפלסטין דאז. כל תהליך מתן הוויזות ליהודים המגיעים מהמזרח התיכון הוכנס לבקרה צמודה של גורמי הביטחון המקומיים וקציני ההגירה קיבלו הוראה לדווח על כל החשודים הפונטנציאליים, בהם ימאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully