וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 ישראלים נהרגו בפיגוע בעפולה

20.5.2003 / 0:11

מחבלת פוצצה עצמה בכניסה לקניון "העמקים" בעיר; 2 מאבטחים מנעו כניסתה למקום - המאבטח נהרג, המאבטחת נפצעה קשה; פורסם שמו של אחד ההרוגים; הג'יהאד האיסלאמי והפתח קיבלו אחריות

שלושה ישראלים נהרגו ו-50 נפצעו בפיגוע התאבדות שאירע אתמול בשעה 17:15 בקניון "העמקים" בעפולה. מחבלת מתאבדת פוצצה את עצמה בכניסה המזרחית של הקניון. המחבלת הפעילה את המטען בכניסה, לאחר שהמאבטחים שעמדו בשער מנעה ממנה להיכנס למבנה.

עד עתה פורסם שמו של אחד ההרוגים: חסן איסמאעיל טואטחה, בן 41 מהכפר ג'סר א-זרקא. ממד"א נמסר על 50 פצועים - מצבם של 13 מהם קשה. הפצועים פונו לבתי החולים העמק בעפולה ורמב"ם בחיפה. מנהלת בית החולים העמק, ד"ר אורנה בלונדהיים, מסרה כי רוב הפצועים סובלים מפגיעות רסיסים, הדף וכוויות. ארבעה מהפצועים הועברו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה, מאחר שהם סובלים מכוויות קשות ומפגיעות ראש.

בשטחים פורסמו אמש שני כרוזים - האחד מטעם הג'יהאד האיסלאמי והאחר מטעם גדודי חללי אל אקצה של הפתח. בשניהם מצוין שמה של היבה תרארמה, בת 19, סטודנטית מהעיירה טובאס שליד ג'נין - כמי שביצעה את הפיגוע.

אביה של תרארמה סיפר לכתבים כי בתו היתה הצעירה מבין שמונת ילדיו, והיתה דתית מאוד. היא למדה באוניברסיטת אל קודס בטובאס. תרארמה יצאה אתמול מביתה בשעה 13:30 ומאז לא שבה. מקורות פלסטיניים מסרו כי מדובר בפעולה משותפת של הג'יהאד והפתח.

מהעדויות עולה כי המחבלת ניגשה אל השער המזרחי של הקניון, שהוא המרכזי מבין שלושת שעריו, ולידו ניתן להוריד נוסע ולעזוב את המקום. היא עלתה במדרגות המובילות לפתח, וניגשה אל המאבטח שעמד בכניסה. המאבטח בדק את המחבלת באמצעות הגלאי הידני - הבדיקה השיגרתית לנכנסים לקניון. הגלאי צפצף בעוצמה, להתריע כי על גופו של הנבדק יש חפץ חשוד. לפי חלק מהעדויות, המאבטח קרא למאבטחת, שעמדה מאחוריו, בתוך הכניסה לקניון, כדי שתסייע לו בבדיקת המחבלת, ואולי בהשתלטות עליו. כשהמאבטחת התקרבה למאבטח, המחבלת פוצצה את עצמה. המאבטח נהרג במקום. המאבטחת נפצעה קשה והיא מאושפזת בבית חולים רמב"ם בחיפה.

מפכ"ל המשטרה, רב ניצב שלמה אהרונישקי, אמר לאחר הפיגוע כי "אנו בעיצומו של גל טרור גדול. לא רק פה, אלא גם במקומות אחרים ובמעגלים הרבה יותר רחבים". הוא התייחס למותה של המאבטחת שניסתה למנוע את כניסת המחבל, ואמר: "אין ספק שהמאבטחת מנעה פיגוע גדול יותר עם מספר נפגעים רב. השיטה מוכיחה את עצמה. לצערי, היא עולה לנו בחיי אדם".

ראש עיריית עפולה, יצחק מירון, אמר כי "גדר הפרדה תוכל להקטין משמעותית את הסכנה לפיגועים. לצערנו, העבודה להקמתה מתעכבת ואנו חווים עוד ועוד אירועי טרור".

פיגוע חמישי בשתי יממות

במשטרה מבטלים קורסים והדרכות ומוציאים שוטרים רבים למשימות אבטחה בשטח. היום, חופשת ל"ג בעומר, תגביר המשטרה את ההערכות במרכזי הערים ובמקומות הומי אדם. תוגבר גם האבטחה ממערב לקו התפר. את השוטרים יתגברו חיילים, בעיקר במחוז הצפוני.

בידי השב"כ היו אתמול 54 התרעות על כוונת מחבלים לבצע פיגועים, אך לא היו התרעות ממוקדות על עפולה. הפיגוע אתמול הוא החמישי בשתי היממות האחרונות. בפיגוע בחברון נהרגו גדי ודינה לוי, תושבי קרית ארבע. בפיגוע בירושלים נהרגו שבעה בני אדם - כולם תושבי שכונת פסגת זאב בירושלים. שני מחבלים פוצצו עצמם בכפר דרום ובירושלים, אך בפיגועים אלה לא היו נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully