וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאווה ברק: "אלה שיושבים על הגדר מונעים את ביטוי כוחו האמיתי של אהוד"

22.1.2001 / 17:53

בכנס נשים של התנועה הקיבוצית למען אהוד ברק, סיפרה רעייתו על "ימים לא קלים" שעוברים על בני הזוג; אחת ממייסדות תנועת ארבע אימהות תקפה את אנשי השמאל שיוצאים נגד ברק

מאת הלית לוי

רגע קל של נחת היה היום לשתי הנשים העיקריות בחייו של אהוד ברק, נאווה רעייתו ואסתר, אמו. השתיים השתתפו בכנס נשים של התנועה הקיבוצית. מלבד העובדה שזו הפעם הראשונה שמתקיים כנס כזה המיועד לנשים בלבד, הגיעו לכנס הגיעו נשים הן מהקיבוץ הארצי והן מהתק"ם, עניין של מה בכך לאחדים, עניין מהותי לאחרים.

בקהל ישבו בין היתר אמו של ראש הממשלה, אסתר ברוג, חברת קיבוץ משמר השרון, אמה של נאווה ברק, רחל כהן, ואפילו אמה של ח"כ יעל דיין, רות, שהשתתפה גם היא בכנס. נאווה, כצפוי זכתה ללא מעט מחיאות כפיים, מהקהל שהגיע בין היתר כדי להוכיח את כוחו של המחנה הנשי בתנועה הקיבוצית.

"עוברים עלינו ימים לא קלים", אמרה נאווה ודיברה בין היתר על אלו "היושבים על הגדר, אינם לוקחים אחריות על גורלם ומונעים ביטוי של כוחו האמיתי של אהוד". אולי כדי לסבר את אוזניהן של השומעות, שהרי אין צורך לשכנע את המשוכנעים בטיבו של הבעל, סיפרה נאווה על שיחת הפרידה מקלינטון: "ביום שבת בערב צילצל הטלפון בביתנו, על הקו היה הנשיא קלינטון שהתקשר להיפרד באופן אישי. זו לא היתה שיחת עבודה". קלינטון, סיפרה נאווה, הודה לאהוד על שיתוף הפעולה, ואמר לו עד כמה הוא מעריך ומעריץ את אומץ ליבו. "סיפרתי לו", אמרה נאווה, "כי כאן אצלנו הוא זוכה בכל הסקרים. 'זה לא חוכמה', ענה לה קלינטון, 'זה בגלל שאצלכם לא מכירים אותי באמת'".

דוברת נוספת שמשכה לא מעט תשומת לב היתה זהרה ענתבי, מי שהיתה בין מקימי תנועת ארבע אימהות. ענתבי תקפה את חבריה מהשמאל, היוצאים היום נגד ברק מחד ואינם נרתמים לעבודה עבורו מאידך. "זה אבסורד. במשך שנים צעקנו לשלום עכשיו, שלום עכשיו, ועכשיו כשיש מישהו שעושה דרך אמיצה השמאל פתאום אומר 'פוס'". ענתבי, שתקפה לא מעט את ברק בטרם היציאה מלבנון, תקפה גם את אנשי הפתק הלבן. "הכוח של פתק לבן הוא כוח עקר, אימפוטנטי". היא עצמה אומרת שהיא משוכנעת בנצחונו: "כולם מסביבי עצובים, אבל אני באמת מאמינה שהוא ינצח. אני לא יודעת מתי או איפה יהיה השינוי, אבל אני בטוחה שזה יקרה".

אגב, נשות הכנס ביקשו להפיק תועלת אחת נוספת מהאירוע - לא רק הפגנת כוח, ועידוד עבור המועמד הטבעי שלהן, אלא גם קרקע שתאפשר בבוא הזמן לדרוש מברק, ואם יהיה צורך גם מנאווה לפרוע שטר התחייבות נוסף, שטר שעד כה, טרם נפרע - קידומן של נשים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully