וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי פרס מפסיקים את הקמפיין - לא סופי

22.1.2001 / 17:30

ראשי תנועת 'ישראל עכשיו', הפועלים למען מועמדותו של פרס, הודיעו היום על השעיית פעילותם, אך מבטיחים: אם מצבו של ברק לא ישתפר בסקרים, נחזור לפעילות

מאת הלית לוי וגלי סימן טוב

מטה הבחירות של ראש הממשלה אהוד ברק, מיהר לברך את תנועת 'ישראל עכשיו' על החלטת חבריה להפסיק את פעילותם למען החלפתו של ברק בשמעון פרס. אולם, אל להם לאנשי ברק למהר ולשמוח על ההודעה, שכן מי שציפה היום להודעת תמיכה חד משמעית בברק, ולהפסקת פעילות כללית של התנועה עשוי להתאכזב. חברי התנועה, כדאי לדייק, לא מפסיקים את פעילותם, אלא משעים, זו ההגדרה הראויה יותר.

יתר על כן, שאר הפעילים למען פרס, הסטודנטים וחברי מרצ, לא רק ממשיכים בפעילותם, אלא גם יוצאים נגד ההכרזה של שמרית אור וחבריה. "התנועה מאמינה כי היא הצליחה להביא לסדר היום הלאומי את החשיבות שבעצירת אריאל שרון ואת העובדה שלנוכח סכנה שכזו, יש לנקוט בצעדים שאינם רגילים", קראה אור מהודעה כתובה שהוכנה מבעוד מועד. עוד נאמר, "אנו משוכנעים שראש הממשלה ער לעובדות, לנתונים ולסקרי דעת הקהל. אנו מכבדים את רצונו לפנות את הזירה להתמודדות אידאולוגית מול אריאל שרון. אנו מאמינים כי פינוי הזירה לצורך הצבת העמדות בבירור וללא הפרעה, תסייע להעביר לציבור את המסרים ללא הפרעה".

אור ושמוליק כהן, מיוזמי התנועה, מסרבים לומר מה יקרה אם מצבו של ברק בסקרים ימשיך לדשדש, למרות 'פינוי הזירה'. "אנחנו מקווים שהוא ידע מה לעשות", הם אומרים. ומה אם לא? הם מתחמקים מלהגיב. נדמה, שההודעה היום, מעבר לפינוי הזירה, מטרתה להקל את הלחץ, העומס ובוודאי הביקורת שהוטחה בפרס בעקבות פעילותם. לוואלה! חדשות, אומרת אור כי היא לא מצטערת על פעילותם באותה מידה שהיא לא חושבת שהם נכשלו. יחד עם זה היא אומרת, כי הם כן מאוכזבים מאותם חברי כנסת מהעבודה וממרצ, כמו גם אנשי רוח שבשיחות פרטיות תמכו בדעתם אודות פרס, אולם בפומבי התנערו מפעילותם. בימים הקרובים, מבטיחה אור, "נעשה הכל על מנת להבהיר לציבור כי כל פתק שאינו פתק בעבור מועמד מחנה השלום, הוא פתק שחור גם אם צבעו לבן".

"גם אם השמאל יתגייס - ברק יפסיד בבחירות"

תנועת 'ישראל עכשיו' הוקמה לפני כמה שבועות, יחד עם תנועות נוספות, לכאורה ספונטניות, שקמו למען פרס. אולם תנועתם של אור וכהן זכתה לפירסום הנרחב ביותר, בין היתר בשל היותם הפרובקטיבים ביותר. עיקר 'הרעש' סביבה היה בשבוע האחרון, אז פורסמה בעיתון "הארץ" מודעה בה נראית אשה לבושה שחורים בבית קברות, ומתחתיה הכותרת: "ברק מה תגיד אחר כך, שחשבת שיכולת לנצח את שרון?", בתחתית הוצב הלוגו 'תנו לפרס לנצח'. מאוחר יותר התברר כי אור עצמה היא האשה 'השכולה' במודעה. פרס עצמו חזר והכחיש כל קשר לתנועה, הוא קרא לפעילים להפסיק את מעשיהם, אולם מקורבי ברק סברו כי הקריאה אינה תקיפה מספיק.

הכרזתם של אור וכהן התקבלה בחוסר שביעות רצון, ובוודאי שלא בהסכמה, בקרב מספר תומכי פרס ביניהם עמרי פדן, ממקימי שלום עכשיו בעבר ובעל הזכיון של מקדונלדס בהווה. פדן, שכבר מימן לפני כחודש מודעה שקראה ליו"ר מרצ לתת לפרס להתמודד, אומר היום בתגובה למסיבת העיתונאים של ישראל עכשיו: "דבר לא השתנה, המספרים עדיין אותם מספרים וגם אם השמאל היהודי יתגייס לטובת ברק, לא יוכל ברק לנצח את שרון". לוואלה! חדשות אמר פדן באשר לדיבורים כאילו תומכי פרס מזיקים לו במעמדו, ומזיקים לברק במאבקו בשרון, "זה לא עניין אישי של פרס או ברק, זה גורל של מדינה. המטרה היא אריאל שרון, לא ברק או פרס. והמספרים מוכיחים שברק עם כל הרוב היהודי איתו, לא מסוגל לנצח את שרון ואילו פרס כן. ברק מפסיד את הבחירות, מישהו צריך להגיד את זה".

גם שבי גיטניו וליאור קיי, חברי מועצת מרצ הפועלים למען כינוס דחוף של המועצה לדיון במועמדותו של פרס, הביעו חוסר שביעות רצון מהחלטתם של השניים. "להחלטתם של אור וכהן יש השפעה על הציבור, אבל זו החלטה שאור קיבלה בשם עצמה, והיא אינה משפיעה עלינו, אנחנו לא מתכוונים לוותר" אומר גיטניו.


1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully