וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי בונה המתקן הביטחוני בבסיס חיל האוויר? עובדים זרים

12.5.2003 / 17:21

15 עובדים מרומניה נתפסו בבסיס בעין שמר; זאת למרות הפירסומים הרבים על העסקת עובדים לא חוקיים בבסיסי צה"ל; בשבוע שעבר נתפסו 15 זרים בבסיס חצרים; בינואר - 18 בבסיס נבטים

למרות הפירסומים החוזרים והנשנים על העסקת עובדים לא חוקיים בבסיסי צה"ל ובפרט בחיל האוויר, נתפסו היום בצהריים 15 עובדים זרים לא חוקיים מרומניה בבסיס חיל האוויר בעין שמר, כשחמישה מהם ניסו להימלט. העובדים נעצרו על פי מידע מודיעיני. העובדים הזרים הועסקו בבניית מתקן בטחוני בבסיס. הנתינים הזרים הועברו להמשך חקירתם בתחנת הגירה צפון, ומשם יועברו למתקן משמורת להמשך תהליך גירושם מישראל.

המשטרה האשימה בשבוע שעבר את מפקדי בסיס חיל האוויר חצרים בהברחת עובדים זרים משטחם כדי למנוע את לכידתם על ידי שוטרי משטרת ההגירה שהגיעו למקום. במשטרת ההגירה טוענים כי בשעה וחצי בה עוכבו הכוחות בשער הבסיס, נמלטו הפועלים ששהותם בארץ אינה חוקית. מהמשטרה נמסר כי המבצע נערך בעקבות מידע מודיעיני מדויק שהגיע לידיהם.

באותו יום עצרו שוטרי משטרת ההגירה 15 עובדים לא חוקיים בשערי בסיס חיל האוויר בנבטים. הפועלים היו אזרחי סין ואוקראינה שדיווחו כי הם עובדים בבניין בתוך הבסיס. העצורים הועברו ליחידת ההגירה במחוז דרום של המשטרה להמשך הטיפול בהם. המשטרה בודקת כעת את זהות מעסיקם של הפועלים.

בראשית חודש ינואר השנה נעצרו בבסיס נבטים 18 עובדים זרים ששוהים בישראל בלא היתר. העובדים, מרוסיה, רומניה, טורקיה וסין, עסקו בבניית יחידות מגורים למיתקנים תת-קרקעיים למטוסים.

מדובר צה"ל נמסר בשבוע שעבר כי "באחד הבסיסים הדרומיים עליו מדובר לא נמצאו כלל עובדים לא חוקיים, גם לא כאלה שתוקף אישור העסקתם פג. בבסיס האחר נמצאו שלושה עובדים זרים שתוקף אישור עבודתם פג. אנשי מנהלת ההגירה אשר ביקשו להיכנס לבסיס הורשו לעשות כן מיד לאחר שבקשתם נבחנה ואושרה על ידי מפקד הבסיס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully