וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסינותה של בלומנטל לא תוסר

12.5.2003 / 11:26

כך החליטה ועדת הכנסת; ההצבעה הוכרעה על חודו של קול; 8 בעד ו-7 נגד; התנועה לאיכות השלטון: נעתור לבג"ץ נגד ההחלטה; רובינשטיין: לשנות המצב בו הכנסת מחליטה על הסרת חסינות

ועדת הכנסת החליטה לדחות את בקשת היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין להסיר את חסינותה של ח"כ נעמי בלומנטל. ההחלטה התקבלה על חודו של קול. שבעה הצביעו בעד, שמונה הצביעו נגד ואחד נמנע. משמעות ההחלטה: בלומנטל לא תעמוד לדין בגין האישומים שהועלו נגדה. בקול ישראל דווח כי בלומנטל קיבלה את ההחלטה בפנים חתומות אך ניכר בה כי היא שבעת רצון. שני חברי הליכוד, גדעון סער ורוני בר און, תמכו בהסרת החסינות.

בלומנטל אמרה בתגובה להחלטה, כי היא מקווה שהיועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, יסיק את המסקנות הראויות מהחלטת הוועדה. בלומנטל הוסיפה כי לדעתה זו "החלטה מוצדקת".

רובינשטיין אמר בתגובה להחלטה שלא להסיר את חסינותה של בלומנטל, כי "הגיעה השעה לשקול כיצד לשנות את המצב שבו פורום פוליטי מקבל החלטות בענייני אכיפת החוק". לדבריו, "מקצת ההצבעות בוועדת הכנסת צבועות בגוון פוליטי, ואולם בסופו של דבר ההכרעה מי יפסוק בשאלת הסרת חסינות נתונה בידי המחוקק". רובינשטיין אמר ש"צריך אופטימיות רבה לקוות שישתנה המצב שבו הכנסת היא המחליטה בעניין הסרת החסינות".

אלנקווה: "אני צודק, אני חכם, אני אציל"

שר המשפטים, יוסף (טומי) לפיד, אמר בתגובה להחלטת הוועדה, כי חברי הכנסת ניצלו לרעה את חוק הסרת החסינות. "הזכות למנוע הסרת חסינות נועדה למנוע רדיפה פוליטית, ואיש לא מעלה על דעתו שאליקים רובינשטיין רודף רדיפה פוליטית את חברת הכנסת בלומנטל", אמר לפיד.

לפיד אמר לגלי צה"ל, כי חברי הוועדה שמו עצמם כשופטים, וכי היה צריך להסיר את חסינותה של בלומנטל גם כדי לתת לה הזדמנות להצדיק את מעשיה ולצאת חפה בפני בית המשפט. הוא הוסיף, כי הוא רואה בחומרה את העובדה שהיא שמרה על זכות השתיקה בחקירתה במשטרה. שר המשפטים אמר עוד, כי אם היה מכהן כעת כעיתונאי, ולא כשר משפטים - היה כותב מאמר פובליציסטי ותוקף ב"שצף קצף" את החלטת הוועדה.

התנועה לאיכות השלטון מתכוונת לעתור לבג"ץ נגד החלטת ועדת הכנסת. כך דווח בגלי צה"ל.

ח"כ בלומנטל חשודה במתן שוחד בחירות בפריימריס בליכוד בדצמבר. על פי החשדות היא הלינה על חשבונה חברי מרכז ליכוד בסוויטות של מלון הפאר "סיטי טאוור", ערב הבחירות הפנימיות בליכוד בחודש דצמבר האחרון. פעיל הליכוד מיכאל אלנקווה, המואשם גם הוא בפרשה, התראיין לאחר פרסום ההחלטה לקול ישראל. בראיון נסער במיוחד סיפר אלנקווה על התקופה הקשה שעברה עליו ולבסוף כשהוא משתנק מדמעות - ניתק. הוא אמר: "אני צודק, אני חכם, אני אציל ואני יותר טוב ערכית ומוסרית מכל אלה שחקרו אותי, מכל אלה שכתבו עלי".

"מה אני אסקופה נדרסת?"

כתב "הארץ" גדעון אלון מוסיף:

נגד הסרת החסינות הצביעו ענבל גבריאלי, מיכאל גורלובסקי, דניאל בן לולו ויולי אדלשטיין (ליכוד), יאיר פרץ ויצחק כהן (ש"ס), יורי שטרן (האיחוד הלאומי) ומאיר פרוש (יהדות התורה). בהסרת החסינות תמכו יו"ר הוועדה, רוני בראון וגדעון סער (ליכוד), דליה איציק, שלום שמחון (עבודה), רוני בריזון ורשף חן (שינוי) וזהבה גלאון (מרצ). מיכאל איתן (ליכוד) ושאול יהלום נמנעו. בהצבעה לא השתתפו חברי הכנסת אלי בן מנחם, אחמד טיבי, עמרי שרון ודוד טל.

בשני הדיונים הקודמים שקיימה ועדת הכנסת בנושא, מתחו הח"כים ביקורת חריפה על רובינשטיין. בעקבות דרישת חברי הוועדה, ערך רובינשטיין לבלומנטל הליך של שימוע. בדיון אף פרץ עימות קולני בין רובינשטיין לבלומנטל, שצעקה לעברו: "זו ממש חוצפה מה שאתם עושים, מה אני אסקופה נדרסת? לאן הגענו, אם בכל בית בישראל היו צריכים לקרוא בעתונים קטעים מחקירתי במשטרה?"

רובינשטיין דחה את הביקורת נגדו, וציין כי "זה לא תיק שרציתי להגיש בו כתב אישום, אבל לא יכולתי שלא להגיש, לנוכח החומר שהצטבר". הוא סיפר כי בדיונים שהתקיימו בלשכתו לאחר השימוע, נשקלה האפשרות לבטל את כתב האישום ולהסתפק בהגשת תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת. אולם, בסופו של דבר הגיע למסקנה שיש להגיש כתב אישום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully