וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון: השלום לא ניתן להשגה

22.1.2001 / 7:08

כך טען המועמד לראשות הממשלה בראיון למגזין "ניו יורקר", בנובמבר האחרון; "ערפאת הוא רוצח ושקרן. הערבים שונאים אותי"; מטה ברק: "המסיכה מתנפצת אל מול פרצופנו"

בימים אלה מוצג אריאל שרון בתשדירי הליכוד כסבא חביב הרודף אחר השלום כשהוא רכוב על טרקטורון, אך ראיון שנתן בנובמבר האחרון למגזין האמריקאי, "ניו יורקר", חושף פנים אחרות: "הרעיון שישראל יכולה להביא את הסכסוך עם הפלשתינים לידי סיום הוא אבסורדי", אמר שרון לכתב העיתון ג'פרי גולדברג, "אתה יודע מהן עמדותיי בנוגע לזה. הוא (השלום) לא ניתן להשגה". המועמד לראשות הממשלה ציין כי הדבר הטוב ביותר אליו יכולה ישראל לצפות הוא הסכם אי לוחמה.

"ערפאת הוא רוצח ושקרן. הוא האויב שלנו והוא אויב מר", אמר שרון על יו"ר הרשות הפלסטינית. הכתב מציין כי שרון, שבנובמבר האחרון לא העלה על דעתו שתוך חודשיים יהפוך למועמד ריאלי לראשות הממשלה, לא ניסה להסתיר את דעותיו על ערפאת ועל תהליך השלום.

מועמד הליכוד הסביר, כי בביקורו בהר הבית בספטמבר האחרון "הסרתי את המסיכה מעל פניהם של הפלסטינים. זה מה שעשיתי. כך שיצא מזה גם משהו טוב - ראינו מהן כוונותיהם האמיתיות". באשר לקדושתו של הר הבית אמר שרון, כי "כשהיהודים מתפללים הם מפנים את פניהם, בכל העולם, להר הבית בירושלים. כשערבי מתפלל, בכל מקום, הוא מפנה את פניו למכה. אפילו כשערבי מתפלל על הר הבית הוא מפנה אליו את גבו, וגם חלקים תחתונים יותר בגופו".

שרון הסביר לגולדברג כי הערבים שונאים אותו "כי מלאתי תפקיד מרכזי בהצלת ישראל בכל פעם שהיא היתה בבעיה".

הכתב מוסר כי כששב וריאיין את שרון לפני שבוע, הוא מצא "שרון אחר", שהמסר שלו מתון בהרבה. מועמד הליכוד הבטיח כי לא יכבוש מחדש שטחים ברשות הפלסטינית, אך כנשאל כיצד יגיב אם הפלסטינים יתקיפו את ישראל מתוך ישראלים מתוך ערים אלו הוא ענה: "אני נגד הסלמה, אבל אני אגן על חיי אזרחים ישראלים, ואני לא חושב שאני צריך להרחיב בנקודה הזו - הערבים מכירים אותי ואני מכיר אותם".

אחמד טיבי: ליברמן ושרון - חבורת ביריונים

מטה ברק מסר בתגובה לדבריו של שרון, כי "הדברים מדברים בעד עצמם, למי שחשב לרגע ששרון השתנה. המסיכה מתנפצת אל מול פרצופנו ומה שמתגלה מאחוריה הוא פרצופו האמיתי".

ראש מרצ יוסי שריד אמר בתגובה לדברי שרון כי "התחפושת של שרון לא היתה בתוקף חודשיים לפני הבחירות, ולא תהיה בתוקף יומיים לאחר הבחירות. שרון היה ונשאר איש ריב ומדון, מחרחר מלחמה, וליבי ליבי לכל אלה שמתפתים להאמין שאדם כמו שרון יכול להשתנות", הדברים פורסמו במעריב.

ח"כ אחמד טיבי הגיב הבוקר בגלי צה"ל על המשפט שאמר שרון לגבי המתפללים המוסלמים בהר הבית: "מדובר במשפט קשה בוטה, שמתייחס אל הדת האחרת בצורה נלוזה, אבל אני לא מופתע מהדברים שיוצאים מפיו של אריאל שרון. לדעתי בימים האחרונים צריך להודות גם לליברמן גם לשרון שנותנים שירות טוב לציבור וחושפים את הפן האמיתי של חבורת ביריונים שרוצה כנראה להגיע לשלטון".

ח"כ צחי הנגבי הגדיר את הראיון "פיקנטריה". בלשכת שרון החליטו שלא להגיב עד לרגע זה על הראיון שפורסם ב"ניו יורק", ולהמתין עד לאחר פרסומו, ולהשוואתו עם קלטת הראיון הנמצאת בידיו של מועמד הליכוד.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully