וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במרצ לא מרימים ידיים

21.1.2001 / 22:57

בעקבות החלטת נשיאות מרצ שלא לכנס את מועצת המפלגה לישיבה מיוחדת לדון במועמדות פרס פנו שני יוזמי הכינוס לבית הדין של המפלגה

מאת גלי סימן-טוב

נשיאות מרצ החליטה היום שלא לכנס את המועצה לישיבה מיוחדת בשאלת מועמדותו של שמעון פרס. זאת, למרות 212 שמות חברי המועצה שנאספו על-ידי שבי גיטניו וליאור קיי שיזמו את הבקשה. על-פי תקנון מרצ, כש-180 חברים, מתוך 901 חברי המועצה מבקשים לקיים דיון מיוחד, חייבת נשיאות מרצ לכנס ישיבה דחופה תוך יומיים מיום הגשת הבקשה.

גיטניו וקיי הצליחו לגייס כבר באמצע השבוע שעבר יותר מ- 180 החתימות הנדרשות ורק המתינו לפרסום סקרי סוף השבוע, כדי לבדוק את מצב הפער בין אהוד ברק לאריאל שרון. כיוון שהפער לא הצטמצם הגישו השנים אמש, את הבקשה לכינוס מיוחד לשוש ערער, יו"ר המועצה. להפתעתם, גילו הבוקר כי כ- 40 חברים החליטו להסיר את בקשתם לדיון מיוחד, ובכך חסרים השנים את מניין הקולות הנדרש על פי החוק.

"חברי כנסת של מרצ ניסו לטרפד את המהלך הזה ועשו בעצמם טלפונים לאנשים שדרשו את הכינוס המיוחד בבקשה להסיר את שמם מהרשימה. היתה אפילו חברת כנסת שחתמה על הבקשה ורק בגלל ההפחדות של ההנהגה היא חזרה בה. זו ממש פעולת חבלה בדמוקרטיה של מפלגת מרצ ודווקא על-ידי הנהגת המפלגה." טען גיטניו. במרצ טענו כי לא נעשה שום ניסיון להפעיל לחץ, וכי הטפסים הוגשו באופן בלתי תקין: "לא היה ולא נברא, לא הופעל לחץ כלשהו על מי שחתם על הבקשה לכנס את המועצה. אין במרצ על מי ללחוץ וגם אין במה. רשימת המבקשים נמסרה בלי חתימות, כאשר עשרות חברי מועצה מודיעים ביוזמתם ליו"ר המועצה שוש ערער שלא נתנו הסכמה לנוסח שהוגש והם מסתלקים מתביעותיהם".

ערער, אגב, אמרה שהטפסים הוגשו כחוק וכי לא חייבת להיות חתימה של חבר המועצה ששמו צורף לבקשה, אך בכל מקרה מתבצע אימות נתונים. בחינתם של גיטניו וקיי הפרשה עדין לא הסתיימה, השנים פנו לבית הדין של מרצ באמצעות עורכת דין. יו"ר בית הדין, עו"ד שלמה כהן ישקול את שאלת יישום הבקשה על-פי תקנון המפלגה. "אנחנו מאמינים כי המועצה תתכנס עוד השבוע" אומרים השנים ומוסיפים כי "דבר כזה יכול לקרות רק במרצ של יוסי שריד".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully