וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליכוד כבר נערך לשלטון: יוזמה להעברת תקציב המדינה עוד לפני הבחירות

21.1.2001 / 21:46

ח"כ ריבלין מנסה להביא לכינוס מיוחד של הכנסת לאישור התקציב; החשש בליכוד: שרון לא יספיק להעביר את התקציב עד ה-31 במרץ ויאלץ להיכנע לדרישות קואליציוניות; ברק ושוחט מתנגדים

מאת לירון מרוז

יו"ר סיעת הליכוד בכנסת, רובי ריבלין, מנסה בימים האחרונים לגייס 61 חתימות של חברי כנסת על מנת להביא לכינוס מיוחד של מליאת הכנסת ולהעביר את תקציב המדינה בקריאה ראשונה. "צריך להביא למצב שבו יהיה תקציב למדינה. אנחנו יכולים להיקלע למצב שבו עד ה-31 במרץ אריק שרון יצטרך להביא תקציב, אחרת ממשלתו תיפול טרם הוקמה. לכן כל אותם אנשים שהם אחראים וראשי מפלגה מסכימים היום להעביר בקריאה ראשונה את אותו תקציב שהוגש על ידי בייגה שוחט ולאחר מכן לעשות תיקונים שוליים בנושא הזה לקראת הקריאה השניה והשלישית וכמובן לצאת לדרך.


זהו דבר שהוא חיוני ביותר לקיומו של אריק שרון כראש ממשלה", אמר ריבלין לוואלה! חדשות.

לדבריו, עד כה הוא השיג 53 חתימות ועדיין חסרות לו חתימותיהם של חברי יהדות התורה וישראל ביתנו על מנת להגיע לרוב הדרוש. ריבלין טוען כי ראש הממשלה ושר האוצר מתנגדים ליוזמתו, "לצערי הרב מפלגת העבודה מתנהגת כבר עכשיו כאילו היא אופוזיציה, היא יודעת יותר טוב מכולם שהיא אופוזיציה ממזמן".

בליכוד חוששים כי בשל לוח הזמנים הצפוף לאחר הבחירות עד הקמת הממשלה של שרון, אם ינצח, יהיה קושי גדול להעביר את התקציב עד סוף מרץ. על פי החוק, אם התקציב לא עובר עד ה-1 באפריל הממשלה נופלת ומתקיימות בחירות כלליות תוך 90 ימים. בנוסף, דיוני תקציב לאחר הבחירות עלולים ליצור קרע עם השותפות הקואליציונות החדשות של שרון שיאלץ להיכנע בשל לוח הזמנים.

ח"כ זבולון אורלב אמר היום כי "בייגה וברק מחזיקים את התקציב כערבון ופוגעים באופן חמור במשק. התקציב לא טוב ויצטרך לעבור שינויים שאותם נעביר בקריאה שניה ושלישית".

העבודה: "שרון רוצה שנלכלך את הידיים עבורו"

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה , כי ריבלין פנה אל יו"ר הכנסת, אברהם בורג, וביקש ממנו לפנות לשר האוצר, אולם עד כה לא הגיעה הפניה ולכן הם עדיין לא פועלים בנושא. "יש מהלך תקשורתי של אדון ריבלין ואנו לא מגיבים למהלכים תקשורתיים", הוא אמר.

לגופו של עניין אמרו במשרד האוצר כי כרגע, בגלל הסיכויים הנמוכים להעביר תקציב וכל חוק אחר על ידי הממשלה, הוחלט להמתין עם התקציב.

מלשכת יושב ראש ועדת הכספים, אלי גולדשמיט, נמסר כי זה יהיה לא נכון להעביר בתקופה זו את התקציב. "מהלך כזה לא מעיד על אחריות אלא על פזיזות". "צריך שהממשלה הבאה תעביר את התקציב כראות עיניה. אם התקציב כל כך נכון וטוב, למה הם (האופוזיציה) לא היו בעדו כשהעלנו אותו בפעם הראשונה בנובמבר? מה שיקרה עכשיו זה שאנחנו נוציא לשרון את הערמונים מהאש ונלכלך את הידיים והוא יקבל תקציב טוב, אך בעצם לא יעשה כלום" אמרו בלשכתו של גולדשמייט.

דובר סיעת "ישראל אחת", גלעד היימן, אמר כי זהו תרגיל ביחסי ציבור מכיוון שריבלין לא יכול להביא את התקציב אלא הממשלה. הוא הוסיף כי "בכל מקרה לא מדובר בהעברת התקציב שלנו מכיוון שה'תיקונים השוליים' משמעותם העברת סכומי עתק למוסדות חרדיים".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully