וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרב עובדיה יתחייב במכתב לעולים: אמצא פתרון הלכתי לגיור זוגות מעורבים"

21.1.2001 / 19:33

בכיר בש"ס לוואלה! חדשות: שרנסקי מעורב ביוזמה; המטרה: להילחם בתעמולה האנטי חרדית של ברק בקרב העולים; ישראל בעליה: לא ידוע לנו על כך, אך נקדם זאת בברכה

מאת לירון מרוז ותולי שרגאי

ש"ס מתכוונת לצאת בקמפיין מטעמה בעיתונות הרוסית, "שיקעקע את תעמולת השטנה שמנהל ברק נגדה". המהלך הזה נועד למנוע את ניסיון העבודה לתקוע טריז בין העולים לש"ס, שתי בעלות הברית של מועמד הליכוד לראשות הממשלה, אריאל שרון.

בתשדירי התעמולה שלו מדגיש ראש הממשלה, אהוד ברק, את הרפורמה האזרחית ומנסה להפחיד את הרחוב הרוסי בהשפעות של החיבור בין שרון לחרדים. בכיר בש"ס אמר לוואלה! חדשות כי במפלגתו מתכננים להוציא מסמך עליו יחתום הרב עובדיה, בו הוא יצהיר כי לאחר הבחירות יפעל בכל כוחו למציאת פתרון הלכתי לזוגות מעורבים, בהם אחד מבני הזוג אינו יהודי. הפתרון יחוייב להיות מקובל גם על הרבנות הראשית. הבכיר הוסיף כי את היוזמה הזו מוביל יו"ר ישראל בעליה, נתן שרנסקי.

מקורבי שרנסקי אמרו בתגובה כי "לא ידוע לנו על מכתב. אין קשר בין ישראל בעליה לש"ס ולא היו פגישות בין אנשי ישראל בעליה לאנשי ש"ס. אנחנו לא פוסלים את אנשי ש"ס אבל עובדים ישירות מול המועמד לראשות הממשלה, אריאל שרון. ספציפית לנושא היוזמה, כל מה שישראל בעליה מוכנה לומר הוא שח"כ נתן שרנסקי פועל בפורומים שונים להסדרת נושא הגיור לזוגות מעורבים, שהיה אחד התנאים שהציבה ישראל בעליה לתמיכה במועמדות שרון לראשות הממשלה".

יו"ר הסיעה, יולי אדלשטיין, אמר כי לא ידוע לו על שיתוף פעולה עם ש"ס, אך הוסיף כי "הלוואי ודבר כזה היה קורה. אם סוף סוף אנשי ש"ס קצת יתעוררו ויבינו שצריך לתת פתרון לדבר הזה. אדלשטיין הוסיף כי הדבר חיובי גם אם הוא נעשה לצרכי בחירות וש"מתוך שלא לשמה יבוא לשמה".

דובר ש"ס, איציק סודרי, אמר כי "יש הידברויות שונות לכל אורך הדרך בעניין הגיור, אולם לא ידוע לו על פעולה של הרב בעניין הזה". בנוסף לכך, במפלגה החרדית ערים לניסיונות של הליכוד להסתיר אותם בתעמולת הבחירות על מנת שלא להרתיע את העולים מחבר העמים. "מקובל עלינו שמורידים אותנו בקמפיין", אומר בכיר בתנועה לוואלה! חדשות. "אם זו התרומה שלנו להורדת ברק – זו מצווה דאורייתא".

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully