בית המשפט העליון דחה היום (רביעי) את העתירה שהגישה עמותת חדו"ש נגד ועדת האתיקה של הכנסת, שביקשה לחייב את הוועדה להחמיר את הטיפול בהיעדרויות חברי הכנסת מעבודת הכנסת, ובין היתר להטיל סנקציות מחמירות יותר על יו"ר ש"ס אריה דרעי.
בפסק הדין קבעו הנשיא יצחק עמית, השופט דוד מינץ והשופטת דפנה ברק-ארז כי לוועדת האתיקה מוקנה שיקול דעת רחב בנושאים אלה, וכי אין מקום להתערבות שיפוטית בהחלטותיה. השופטים הדגישו כי מדובר בעניינים פנימיים של הכנסת וכי הביקורת השיפוטית בתחום זה מצומצמת במיוחד.
לצד דחיית העתירה, ציינו השופטים כי היקף ההיעדרויות שהוצג בעניינו של דרעי מעורר קושי, אך קבעו כי ועדת האתיקה בחנה את מכלול הנסיבות, לרבות חברותו בקבינט המדיני-ביטחוני ותפקידיו הציבוריים הנוספים, ולכן אין הצדקה להתערבות בהחלטת הוועדה להסתפק בנזיפה חמורה ושלילת שכר.
יו"ר ועדת האתיקה חבר הכנסת אליהו רביבו מסר בתגובה: "טוב עשה בית המשפט כששמר על עקרון הפרדת הרשויות והבהיר כי האחריות לקביעת אמות המידה האתיות ולהפעלתן מוטלת בראש ובראשונה על הכנסת עצמה ועל ועדת האתיקה שלה. האמון שהציבור נותן בנו מחייב כל אחת ואחד מחברי הכנסת לגלות מחויבות מלאה לעבודת הכנסת ולשליחות שלשמה נבחרנו".
"בהזדמנות זו אני מבקש להודות לחברי ועדת האתיקה על עבודתם המקצועית, העניינית והמסורה, לצוות המקצועי של הוועדה וליועצת המשפטית של הכנסת עו"ד שגית אפיק על הליווי המשפטי המקיף והיסודי של עבודת הוועדה", הוסיף רביבו.
השאלון שיעשה לכם סדר - מי המפלגה שהכי מתאימה לעמדות שלכם?
