רעידת אדמה במערכת החינוך: בית הדין לעבודה קבע בהחלטה ראשונית כי ארגון "מורים מובילים שינוי" עומד בתנאים הנדרשים להכרה כארגון עובדים. המשמעות היא שלראשונה מזה שנים רבות קם בישראל ארגון מורים נוסף לצד הגופים הוותיקים, ולהציע לעובדי ההוראה חלופה חדשה לייצוג מקצועי.
ההחלטה התקבלה לאחר מאבק משפטי ממושך שניהל הארגון מול הסתדרות המורים, שטענה בין היתר כי הארגון אינו עומד בתנאים הנדרשים להכרה כארגון עובדים יציג. בית הדין דחה בשלב זה את הטענות העיקריות נגד הארגון וקבע כי הוא עומד בדרישות הבסיסיות להכרה.
מייסד הארגון, טל לוריא, הגדיר את ההחלטה כ"אירוע היסטורי שלא היה כמותו מאז קום המדינה", וטען כי מדובר בשבירת המונופול של ארגוני המורים בישראל.
לדבריו, ההכרה בארגון תאפשר לכל מורה בישראל לבחור להצטרף ל"מורים מובילים שינוי", ארגון שלטענתו פועל בשקיפות ובדמוקרטיה פנימית ומקדם תפיסות חדשות במערכת החינוך, ובהן קידום מצוינות, גמישות ניהולית, חוזים אישיים למורים המעוניינים בכך והסכמי שכר יעילים.
בארגון טוענים כי לאורך ההליך המשפטי ניסו גורמים שונים לערער על עצמאותו ועל האותנטיות שלו, אך בית הדין קיבל את עמדתם. עוד ציינו כי משרד החינוך ביקש לצרף להליך את הסתדרות המורים, שהתייצבה למאבק המשפטי באמצעות צוות עורכי דין.
לצד ההכרה הראשונית, בית הדין קבע כי משרד החינוך יאפשר למורים להצהיר על חברותם בארגון החדש, ובכך להימנע מתשלום דמי טיפול לארגוני המורים האחרים.עם זאת, המאבק רחוק מסיום. בהנהלת "מורים מובילים שינוי" מעריכים כי הסתדרות המורים צפויה לערער על ההחלטה לבית הדין הארצי לעבודה.
בארגון קוראים למורים להצטרף בהמוניהם כדי לחזק את מעמדו ולהפוך את ההכרה בו לעובדה מוגמרת.
אם ההחלטה תיוותר על כנה גם בערעור, היא עשויה לסמן את אחד השינויים המשמעותיים ביותר במבנה יחסי העבודה במערכת החינוך בעשורים האחרונים, ולפתוח לראשונה תחרות של ממש על ייצוגם של עובדי ההוראה בישראל.
