עליזה בלוך, ראש עיריית בית שמש לשעבר, בוחנת כניסה לזירה הפוליטית הארצית תוך התמקדות בשני צירים מרכזיים: מערכת החינוך ושילוב חרדים בחברה הישראלית. במקביל נבחנות על ידה מספר אפשרויות פוליטיות, בהן השתלבות במפלגה קיימת, חבירה למסגרת פוליטית מתהווה או ריצה במסגרת עצמאית, כאשר החלטה בנושא צפויה להתקבל בתקופה הקרובה.
בלוך מזוהה בשנים האחרונות עם קידום מודלים של מוסדות חינוך חרדיים בעלי מאפיינים ממלכתיים בעיר בית שמש. תפיסתה הציבורית נשענת על גישה של שיתוף פעולה עם החברה החרדית, בניגוד לשיח פוליטי המתמקד בעימות או כפייה, והיא מבקשת להרחיב את המודל הזה לזירה הארצית.
בשנתיים האחרונות היא מתגוררת גם בקריית שמונה, מהלך שהעמיק את מעורבותה בסוגיות הנוגעות לפערים בין מרכז לפריפריה. בהקשר זה היא שמה דגש על הצורך בהעלאת נושא הפריפריה לסדר היום הציבורי, בטענה כי הקול של אזורים אלה אינו מקבל כיום ייצוג מספק.
בלוך מקיימת שיחות עם שורה של גורמים במערכת הפוליטית, ונבחנות אפשרויות שונות לשילובה בזירה הארצית. בין היתר מוזכרים בהקשר זה שמות כמו בני גנץ, יולי אדלשטיין וגלעד ארדן לצד גורמים נוספים.
במקביל נבחנים גם חיבורים אפשריים למסגרות פוליטיות או להתארגנויות שאינן חלק מהמפלגות הקיימות. בלוך מביאה איתה ערך גם של ניסיון, גם אישה משפיעה וגם עם אמירה לקהל הדתי-לאומי שלא רואה במפלגת "הציונות הדתית" בית פוליטי. ההערכה היא כי בתקופה הקרובה תחליט מה המסגרת המתאימה ליישום משנתה.
