וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתראות חבר - שלום לבוש

21.1.2001 / 7:10

בטקס ממלכתי מרשים הושבע הנשיא ה-43 של ארה"ב בוושינגטון; "יחד נכבוש מחדש את בתי הספר האמריקאים, את הביטוח הלאומי ונפחית מסים", אמר בוש וסיים ב"אלוהים ברך את אמריקה"

בטקס מרשים, כמו שהאמריקאים יודעים לערוך, הושבע אתמול ג'ורג' וו. בוש לנשיאות ארצות הברית והחל באופן רשמי את תפקידו כנשיא ה-43. למרגלות בניין הקפיטול בעיר הבירה וושינגטון תחת שמיים קודרים נשבעו בוש וסגנו, דיק צ'ייני, לשעבר שר הביטחון, לשרת את מדינתם. בוש נשבע על תנ"ך מהמאה ה-18, אותו תנ"ך שג'ורג' וושינגטון עצמו נשבע עליו.

בנוכחות אביו, אשתו לורה, שתי בנותיו, ברברה וג'נה, והנשיאים לשעבר, קרטר וקלינטון, פנה בוש לתושבי ארה"ב בנאום הקבלה שלו ואמר: "מה שאתם עושים, חשוב כמו כל דבר שהממשלה עושה. אני מבקש מכם להעדיף את הטוב הציבורי על נוחות, להגן על הרפורמות הנחוצות מהתקפות, לשרת את אומתכם. אני מבקש מכם להיות אזרחים לא צופים מהצד".

בוש חזר על כל הבטחותיו ממסע הבחירות בנאומו, הוא דיבר על החינוך האמריקאי, ועל הפחתת המסים: "דווקא בזמני שיגשוג עלינו להתמודד מול העוולות שעדיין נותרו. יחד נכבוש מחדש את בתי הספר האמריקאים, את הביטוח הלאומי, נפחית מסים, ונבנה מחדש את הגנתנו הלאומית".

אלוהים והדת ליוו את נאומו של בוש הרפובליקני השמרן. בתחילת הנאום הודה בוש לבורא וסיים אותו ב"אלוהים ברך את אמריקה". בוש הבהיר עד כמה הוא קשור לדת ואמר: "זו התחייבותי: אני אעמול כדי לבנות אומה אחת של צדק. אני יודע שזה בטווח הישג ידנו. אנו מונחים בידי כוח גדול מאתנו, שברא אותנו והוא זה שינחה אותנו קדימה".

בוש הזכיר בנאומו גם את מדיניות החוץ בהתייחסו להגנה מפני נשק המוני וציין את מעורבותה של ארה"ב במדינות שונות בעולם: "כעת האמונה הדמוקרטית שלנו דבקה בעמים האחרים". בוש הוסיף, כי "לאויבי השלום ולאויביה של ארצנו אסור לטעות, אמריקה נשארת מחויבת לעולם, מבחינה היסטורית ומתוך בחירה, מעצבת איזון של כוח המעדיף שלום".

"שלום לגנב"

לפני הטקס הגיע בוש לבית הלבן, שם התקבל על ידי הקלינטונים. משם יצאו הנשיא הנכנס והנשיא העוזב בשיירה משותפת לטקס ההשבעה בגבעת הקפיטול.

בדרך חיכו לבוש, לצד התומכים, גם כמה אלפי מפגינים שביקשו למחות על הדרך בה הוא נבחר. הם נשאו שלטים עליהם נכתב "שלום לגנב", "בוש מפסידן", "אי צדק עליון", "נברר ולא נבחר", ושלט עליו תמונה של הבית הלבן עליו נכתב "נמכר שוב". אחד המפגינים זרק ביצה על שיירת המכוניות של בוש, ואחר שרף את דגל ארה"ב. משטרת וושינגטון עצרה מספר מפגינים.

בוש שימח את אוהדיו, כשיצא מהלימוזינה שלו וצעד את הבלוק האחרון בדרך לגבעת הקפיטול, אוחז בידה של אשתו. לאחר ההשבעה יצאו הנשיא הנכנס וחברי קונגרס במצעד מסורתי, לאורך שדרות פנסילבניה, לעבר הבית הלבן. לאחר ההשפעה פנה הנשיא הנכנס לאחד מתשעת נשפי ההשבעה הצפויים לו בימים הקרובים.

הנשיא היוצא, ביל קלינטון, עזב את האזור במסוק כשהוא מותיר את החוגגים ואותנו, לאחר רומן של שמונה שנים ועם דמעה בעינינו, מאחור.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully