וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שידורי התעמולה - ברק נוקט בקו אנטי חרדי

20.1.2001 / 22:11

בתשדירים ששודרו הערב קרא ברק לטומי לפיד, יו"ר שינוי להצטרף אליו במלחמתו נגד הכפייה הדתית; בש"ס החליטו בתגובה לפתוח בקמפיין בעיתונות הרוסית נגד "תעמולת השיטנה של ברק"

מאת אסף לוי, גלי סימן טוב ולירון מרוז

ראש הממשלה, אהוד ברק, פתח הערב בקו חדש בשידורי התעמולה שלו - הקו החילוני. ברק הזכיר את המהפיכה האזרחית ואת סלידתו מכפייה דתית. ברק, שהכעיס הרבה מתומכיו כשצירף את ש"ס לממשלה, הבהיר: "כשנבחרתי לראשות הממשלה עדיין חשבתי כאיש צבא, הייתי ממוקד כולי במשימת השלום והכנסתי לממשלה את ש"ס. זו היתה כנראה טעות, טעות שבין השאר עצרה את הרפורמה האזרחית".

ברק הבטיח שממשלתו החדשה, אם ייבחר, תאפשר פתיחת חנויות ותחבורה ציבורית בשבת. ברק ציין את פעילויות הממשלה בנושא, בהן הכנת חוק הזוגיות וביטול משרד הדתות. ראש הממשלה פנה לח"כ טומי לפיד, יו"ר שינוי, בקריאה כי יצטרף אליו ויתמוך בו.

לפיד הגיב הערב על הקריאה ואמר: "חבל שאהוד ברק נזכר בציבור החילוני רק במערכת הבחירות. שינוי לא תומכת לא בברק ולא בשרון. לברק היתה פעמיים הזדמנות להנהיג רפורמה אזרחית ובמקום זאת הוא הלך עם החרדים. אם ינצח ברק בבחירות ויודיע על מהפיכה חילונית אנו נשמח לשתף איתו פעולה ואותו הדבר נכון גם לגבי שרון".

בש"ס הגיבו הערב בחריפות על דבריו של ראש הממשלה: "ראש הממשלה החליט לנהל קמפיין קיצוני אנטי דתי, אנטי ספרדי, בוטה ומכוער, רצוף שקרים, הסתות והפחדות", נכתב בהודעה שפירסמה התנועה.

כמו כן נמסר כי ש"ס לא דרשה ולא מתכוונת לדרוש את תפקיד שר החינוך לנציג מטעמה וכי מתכוונים בתנועה לצאת בקמפיין בעיתונות הרוסית, "שיקעקע את תעמולת השיטנה שמנהל ברק נגדה".

בתוך כך הגיבו הערב בליכוד על אחד התשדירים של ברק בו מופיע ראש עיריית קריית מלאכי, ליאור קצב, שמברך את ברק על השקעת ממשלתו בתחום החינוך בעיר. מהליכוד נמסר כי תקציב החינוך בשנת 2000 קטן בצורה משמעותית. תקציב החינוך העל יסודי קוצץ בכמה מיליוני שקלים, דבר שהביא להפחתה בכ-40 אלף שעות לימוד ולפיטורין של למעלה מאלף מורים.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully