וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתראות חבר, שלום בוש

20.1.2001 / 13:51

קלינטון יעזוב הערב את הבית הלבן לאחר שמונה שנות נשיאות סוערת; אחר הצהריים יתקיים טקס ההשבעה של בוש, בקור מקפיא ומול מפגינים המוחים על הדרך בה נבחר

ג'ורג' בוש יושבע אחר הצהריים כנשיא ה-43 של ארצות הברית. קבלת הפנים לה יזכה בוש בוושינגטון לא תהיה חמה: מפגינים שיביעו את מחאתם על הדרך בה הפך מושל טקסס לנשיאה ה-43 של ארה"ב וקור עז יקדמו אותו כשיגיע לטקס ההשבעה.

הטקס עצמו ייערך מחוץ לקונגרס בשעות אחר הצהריים, למרות התחזית על סופת שלג. בטקס יישבע בוש על תנ"ך מהמאה ה-18, אותו תנ"ך שג'ורג' וושינגטון עצמו נשבע עליו. לאחר מכן הוא עתיד לשאת את נאום ההשבעה שלו שיימשך כעשר דקות. בנאום יתייחס בוש אל המפגינים המוחים נגד בחירתו.

למעלה מעשרת אלפים אנשי ביטחון יאבטחו את הטקס, ובבתי המלון בוושינגטון אי אפשר למצוא חדר אחד פנוי, אפילו כשהתעריף מרקיע לאלפי דולרים ללילה. בוש הגיע כבר שלשום לוושינגטון וזכה לקבלת פנים נשיאותית. שלשום והלילה נערכו לכבודו מסיבות רבות - באחת מהן הופיעו שלשום הזמר ריקי מרטין והמתאגרף מוחמד עלי שהתחבק עם הנשיא הבא.

בוש אמר למקורביו כי הוא מחכה כבר להתחיל את התפקיד וכי יקיים את הבטחתו, "להעניק לארה"ב התחלה חדשה".

קלינטון יתנצל על פרשת מוניקה - ולא יועמד לדין

נשיא ארה"ב, ביל קלינטון, יעזוב הערב את הבית הלבן לאחר שמונה שנים בהם נכנס לספרי ההיסטוריה האמריקאית כאחד הנשיאים המצליחים והאהודים ביותר באמריקה, אבל גם המביכים ביותר (מוניקה, זוכרים?).

בתום טקס ההשבעה של בוש ימריא קלינטון בפעם האחרונה במסוק הנשיאותי שיקח אותו מהבית הלבן וישאיר שם לבדו את הנשיא ה-43 של אמריקה.

קלינטון עוד הספיק אתמול בערב להורות על מספר צעדים משמעותייים ביניהם הסרת הסנקציות מעל יוגוסלביה. אבל, החשוב מכל מבחינתו, קלינטון השאיר מאחוריו את פרשת לוינסקי כשהגיע לעסקה עם התובע העצמאי לפיה לא יועמד לדין על מסירת עדות שקר בתמורה להתנצלות בפני העם האמריקאי, והשהיית רשיון עריכת הדין שלו לחמש שנים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully