וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 יום לפני הבחירות: הפער נשמר

19.1.2001 / 7:08

עוד שבוע עבר, ושרון עדיין מוביל בהפרש של 20 אחוז; מטה ברק מאשים בתוצאות את פרס, שבינתיים איבד את היתרון מול שרון; ביום שני מתוכננת עצרת תמיכה בפרס בכיכר רבין

לפי המצב הנוכחי, במטה שרון כבר יכולים לפתוח שמפניה. שבועיים וחצי לפני הבחירות, הפער בין שרון לברק נותר בעינו – 18-20 אחוזים. כך לפי סקרי סוף השבוע המתפרסמים בעיתונים הגדולים.

על פי סקר "גאלופ-מעריב" מקבל שרון 51 אחוזים מקולות הבוחרים, וברק רק 31. 18 אחוז ממשיכים להתלבט או יטילו פתק לבן. בשבוע שעבר היה הפער 19 אחוז. ברק קיבל 25 אחוזים ושרון 44.

על פי סקר "דחף-ידיעות אחרונות", הפער הוא 18 אחוז: 50 אחוז הולכים לשרון, 32 לברק ו-18 עדיין מתלבטים – בדיוק כמו בשבוע שעבר. ב"דחף" ניסו לאפיין את המתלבטים. מתברר כי 74 אחוז מהם ישראלים ותיקים, 63 בעלי השכלה על-תיכונית ואקדמאית ו-57 אחוז חילונים.

בנוסף, 51 אחוז מהמתלבטים מתנגדים לחלוקת ירושלים, מה שאומר שהמו"מ עם הפלסטינים לא יגרום להם כנראה להצביע ברק. אבל החדשות הרעות ביותר עבור ברק הן ששליש מהם כבר החליטו שלא להצביע. כיוון שלשרון כבר יש 50 אחוז, יצטרך ברק "לגנוב" ממנו קולות כדי לנצח ולא להסתפק רק בשכנוע המתלבטים.

ב"גאלופ" בדקו את התמיכה במועמדים בכל מגזר. שרון מוביל בבטחה בקרב ישראלים ותיקים (59 אחוז מול 30 לברק) ובקרב העולים (48 מול 29). הוא מפסיד לברק רק בקרב הערבים. 8 אחוז יצביעו בשבילו ו-36 לברק. בבחירות הקודמות קיבל ברק מעל 90 אחוז מקולות הערבים.

התנועה למען פרס לא מתכוונת לעצור

התמיכה בפרס, במידה וירוץ, מצטמקת מעט בשני הסקרים. על פי דחף הוא מקבל 45 אחוז ושרון 44. בשבוע שעבר זכה פרס ל-47 אחוז תמיכה מול 45 לשרון. ב"גאלופ" מצליח שרון לנצח את פרס, אם כי הפער הוא בגדר הטעות הסטטיסטית. הוא זוכה ל-45 אחוזים, לעומת 44 לפרס. בשבוע שעבר קיבל פרס 44 אחוז, ושרון 42.

בכירים במטה ברק מאשימים את פרס באחריות על תוצאות הסקרים, כיוון שתמיכתו בברק אינה מספקת ומצביעי שמאל רבים עדיין מאמינים שהוא יחליף את ברק. בכנס ראשי מטות שנערך אמש בתל אביב, אמר ברק כי הוא מאמין שהסקרים והאווירה ישתנו רק עשרה או חמישה ימים לפני הבחירות, "ואת הכל תכריע עבודה ישירה שלנו".

אנשי התנועה למען פרס מתכוונים דווקא להגביר את פעילותם. ביום שני מתוכננת עצרת גדולה למען מועמדותו של פרס בכיכר רבין בתל אביב. התנועה מתכוונת גם להמשיך בפעילות בצמתים ובהחתמה על העצומה הקוראת לברק לפרוש מהמירוץ.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully