וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפד"ל ואריאל שרון - שונאים סיפור אהבה

18.1.2001 / 22:48

שתי סוגיות עיקריות פוגעות בתמיכתה של המפד"ל בשרון לראשות הממשלה - התכנית המדינית וענייני הקואליציה העתידית; במפד"ל חוששים מחוסר הבהירות של שרון לגבי הוויתורים העתידיים

מאת לירון מרוז

מרכז המפד"ל אירח היום את מועמד הליכוד לראשות הממשלה, אריאל שרון. החיבור בין השניים נראה טבעי, ברור מאליו ובא היטב לידי ביטוי. באולם נתלו שלטים עם הסיסמאות "המפד"ל מצביעה שרון" ו"למען ירושלים המפד"ל מצביעה שרון". בחוץ, חנו ה"מפדליות" – שלוש מכוניות מסחריות שילוו מעתה את שרון לכל מקום אליו יגיע. למרות זאת, מתחת לפני השטח וגם קצת מעליו, צצו ועלו שתי מחלוקות – האחת בתחום המדיני והשניה פוליטית.

בנושא המדיני ניתן היה לחוש בחשש מסויים של הנוכחים מפני אי הוודאות של תוכניתו של שרון. בימין קיים חשש, כי דווקא שרון הוא זה שיגיע להסכם שיכלול ויתורים רבים. שרון חזר על הקווים האדומים שלו, אולם סירב לרדת לפרטים. "לא צריכים לחזור על שגיאותיו של ברק, כל קו ברור יהפוך להיות נקודת התחלה במשא ומתן", הוא אמר. לבקשת הנוכחים הוא הסכים להוסיף כי הישובים ביש"ע הוקמו בכוונה תחילה באזורי הביטחון החיוניים למדינת ישראל ולכן אין כל סכנה שיפונו.

דבריו הרגיזו כמה מהנוכחים, שדרשו הבהרות נוספות. היטיב לבטא זאת הרב דניאל שילה מקדומים, שלאחר ששרון יצא מהאולם תקף בצורה בוטה את אי הבהירות בדבריו בנוגע לעתיד היישובים ופיתוחם. בכך הצטרף להודעה שהוציאה היום מועצת יש"ע בתגובה לתוכנית המדינית של שרון שפורסמה היום בעיתון "הארץ". על פי הפרסום, תכנית שרון "מתנגדת לכל תוכנית מדינית האוסרת על יהודים להקים יישובים במולדתם". יו"ר מטה הבחירות, סילבן שלום, שנכח באולם הגיב לדברי שילה ואמר כי "קודם כל יש לנצח בבחירות על מנת לקיים את המדיניות שלנו. אנחנו צריכים להיות קודם כל חכמים ורק אחר כך צודקים".

תיק החינוך לאן?

הנושא השני שמעיב על יחסי שרון והמפד"ל הוא תיק החינוך. בתחילת השבוע פרש ח"כ זבולון אורלב ממטה הבחירות של שרון לאחר שיו"ר הליכוד הצהיר כי תיק החינוך ישאר בידי מפלגתו. היום חזר שרון על דבריו, באומץ לב פוליטי לא מבוטל. הוא טען כי אינו עוסק בהרכבת ממשלה, אבל בעניין תיק החינוך הוא נשאל ונאלץ להשיב: "אנחנו כגוף הגדול רוצים להחזיק את התיק הזה בידינו", הוא הסביר אך מיהר להרגיע: "אין למפד"ל מה לדאוג, היא לא תקופח".

למרות הדברים הללו, נטל ח"כ שאול יהלום את המיקרופון והבהיר לשרון את דעתו בענין: "אנחנו כציונים דתיים באים למערכה משום שאנחנו מאמינים שמדינת ישראל צריכה להיות יהודית, וכדי שתהיה יהודית, כל ילד צריך לקבל חינוך יהודי וציוני מלא. אין כמו אנשי התנועה הדתית לאומית לנהל את העניין הזה".

בכיר בתנועה הציע דווקא פרשנות אחרת לעניין: "זה הכל מלחמה פנימית בתוך המפד"ל. שאול יהלום אמר את הדברים בגלל מה שזבולון אורלב עשה השבוע. בסופו של דבר, כולם יודעים שעם חמישה מנדטים שלנו לעומת 17 של ש"ס, שר החינוך יהיה מהליכוד", הוא אמר.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully