וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרון בבליך: מלחמת לבנון אכן מוצדקת

18.1.2001 / 11:56

התלמידים בבליך התעניינו בעברו של יו"ר הליכוד; שרון אישר את פרטי התוכנית המדינית כפי שפורסמה ב'הארץ': לא לפינוי התנחלויות, המדינה הפלסטינית תוקם על 42 אחוזים מהשטח

מאת אסף לוי

מועמד הליכוד לראשות הממשלה, אריאל שרון, הגיע היום לביקור בתיכון "בליך" ברמת גן, ובתשובה לשאלות תלמידים אמר: "אני אכן חושב שמלחמת לבנון היתה מהמוצדקות ביותר במערכות ישראל. אני שמח שמפלגת העבודה מכירה בכך". בנוסף, שרון אישר בפני התלמידים כי התוכנית המדינית שפורסמה הבוקר בעיתון הארץ היא אכן תוכניתו המדינית, לפיה בכוונתו לפעול במידה וייבחר.

שרון גם הכריז ש"כפי שהודעתי בעבר, מיד לאחר שאבחר לראשות הממשלה אפנה למפלגת העבודה להקמת ממשלת אחדות לאומית. כשהוא (ברק) יעבוד איתי בעבודת צוות לפי תוכנית מדינית אחרת, הוא ימלא לדעתי את תפקידו כראוי".

בתשובה לשאלה לגבי מעמדה של ירושלים והאם ניתן יהיה להגיע להסכם ללא פשרה בעיר, ענה שרון כי "ירושלים איננה נושא לפשרה או לוויתור כלשהו. ירושלים בירת העם היהודי מזה 3000 שנה, במרכזה הר הבית וכך היא תישאר. אין אפשרות לחלוקת ירושלים".

התוכנית של שרון: ישובים בחלוצה, הסדר ביניים ובנייה בירושלים

מהפרסום ב'הארץ' עולה כי שרון מתכוון לקיים עם הפלסטינים הסדר ביניים שיכלול בניית שרשרת יישובים חדשה בחולות חלוצה, שאמורים לעבור לפלסטינים לפי תוכניתו של הנשיא קלינטון.

שרון לא יפנה שום התנחלות קיימת, אבל גם לא יבנה התנחלויות חדשות. המדינה הפלסטינית תקום על השטחים שנמצאים כיום בידי הרשות, 42 אחוזים מהשטח, ולא יימסרו להם שטחים נוספים. מתוכננת גם בנייה מואצת בירושלים ובגליל, שם התכנון הוא ליישב חצי מיליון תושבים.

לפי הפירסום יציע שרון לפלסטינים שיתוף פעולה כלכלי בפרוייקטים שונים, אולם יתבע מהם שיתוף פעולה במלחמה בטרור. המלחמה בטרור תהיה נקודתית, ותהיה הימנעות מענישה כללית ומהטלת סגר. בקעת הירדן תישאר בשליטת ישראל, וגם המצב הקיים בירושלים יישאר כמו שהוא. באשר למשא ומתן עם סוריה, שרון לא רואה אפשרות לחידושו בעתיד הקרוב.

שרון לא רואה את עצמו מחוייב להסכמות שהשיג ראש הממשלה ברק במהלך המגעים עם הפלסטינים, ומעריך כי בעקבות הוויתורים, שנעשו לפי דעתו משיקולי בחירות, כל משא ומתן עתידי יהיה קשה.

ברק: לתכנית המדינית של שרון אין אחיזה במציאות

"מי שאינו מתכוון לפנות התנחלויות אומר למעשה בכך שינציח את מצב הסכסוך. אנחנו ובנינו ובני בנינו נשלם את המחיר. תחת הכותרת שלום קר והסכמי ביניים יבואו לנו סכסוך ומלחמה", אמר ראש הממשלה בתגובה לתוכניתו המדינית של שרון, בהופעתו היום בתיכון הבליך ברמת גן. ברק אמר כי לתוכניתו המדינית של שרון "אין אחיזה במציאות. אין לה שום פרטנר מציאותי על כדור הארץ ובעולם ולכן היא היתה ותישאר דקלום בחירות".

במטה ברק תקפו את נאומו של שרון ב'בליך', בהודעה נאמר כי "נאומו המוזר של שרון בבליך, מוכיח שגם שרון לא יודע למה צריך להצביע עבורו". במטה ברק טוענים כי שרון אמר בבליך דברים הפוכים למעשיו. "האיש שהצביע בממשלת בגין נגד הסכם השלום עם מצרים, מספר שהוא הצביע בעד. האיש שהכניס את צה"ל לבוץ הלבנוני במשך 18 שנה ונפסל מלכהן כשר הביטחון מספר שהוא למעשה תמך ביציאה מלבנון".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully